Annons:
Etikettfordon
Läst 1034 ggr
ian_vinslöv
3/12/17, 11:30 PM

Italeri 3850

Har precis börjat bygga en italeri-modell och stött på en del problem: delar som verkar passa dåligt, bilder i beskrivningen som saknar nummer

är nybörjare på modellbygge - händer det ofta att beskrivningen haltar och kan man hitta reviderade upplagor någonstans i så fall?

Annons:
[krutgubben]
3/13/17, 12:11 AM
#1

Välkommen hit och vad kul med fler likasinnade 🙂Mina erfarenheter från Italeri är att vissa byggsatser har bättre passform än andra beroende på vilken byggsats man köper, just 3850 som är en Scania har jag ingen aning om men någon annan här kan säkert ge dig svar. Jag är en "pansar byggare" men ibland får jag ett ryck och bygger ett flygplan eller  en helikopter. Sen är min erfarenhet av deras ritningar och beskrivningar bara bra faktiskt, jag har heller inte byggt några mängder av modeller från Italeri.

Dioramabyggare
3/13/17, 12:19 AM
#2

#0: Hej och välkommen hit, från mig med!

Jag har också enbart goda erfarenheter av Italeris byggsatser och byggbeskrivningar.

BjarneS
3/13/17, 1:07 AM
#3

Hej och välkommen

Jag har två olika upplagor av 3850 i högen och vid en hastig genomläsning verkar alla delar vara numrerade.

Rent generellt verkar modeller i skala 1/24 och 1/25, och då speciellt lastbilar,  vara sämre  än andra modeller från samma tillverkare. Mobeius lastbilar ska ha bra passform, men jag har inte byggt någon än och det finns bara två att välja på.

Om du beskriver vad du fastnat på kan jag ta bilder på mina Scanior och försöka förklara hur jag gjort.

BjarneS
3/13/17, 1:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag följer sällan instruktionerna då det blir omöjligt att måla om man inte målar varje del innan man sätter dit den. Här är en bild på hur jag bygger en Scania så att jag får den i moduler som går att måla. Här kommer hela chassiet bli i samma färg, om tankar och annat ska vara i aluminiumfärg så målas de innan montering.

ian_vinslöv
3/13/17, 1:05 PM
#5

Tack för kanontips!

Ska försöka få in en bild på vad jag menar…

:-)

Upp till toppen
Annons: