Kroppen ihoplimmad och inredning målad.
Ganska spartansk cockpit, men jag i alla fall fixat med lite bälten😋.
Spackel går det åt, skarven på kroppen krävdes en hel del spacklande, har fått lägga ytterligare ett lager på några ställen.
Tack grabbar.
Lite värmande ord gör gott nu när man drabbats av ytterligare en motgång i livet.
Har nyligen opererat bort en fläck på armen som visade sig vara malignt melanom, vilket är en vass cancertyp.
Fick ta bort ett ännu större stycke på armen i tisdags, så nu är man justerad igen.😝☹😖
Aj, aj, aj! Du har då en oturlig vana att drabbas av massa elände.. 😟
Tråkigt att höra, hoppas att allt blir bra med dig!
Min hustru fick också malignt melanom vid två tillfällen för några år sedan.
Men nu är hon frisk, tack & lov!
Ta nu väl hand om dig!
Så hörs & syns vi väl på flygvapnets huvudflygdag här i Uppsala nu i sommar...😎
Har fått lite färg på kärran nu.
Har medvetet laggt på lite ljusare nyanser då washen kommer att göra det hela lite mörkare.
Modellen som sticker fram nosen är en Dassult Ouragan som ska blir en Israelisk kärra
Så där, nu kan ni stoppa den här tråden, modellen ligger sönderkrasad i papperskorgen.
Misslyckades totalt med washen , blev bara kladd och gegga av alltihop.
Körde med ministuffs acrylwash, men även den ligger djupt nerbäddad i papperskorgen.
Hjälp, vad gör jag för fel ????
Detta är 2a modellen som blir så här.
Fundera på att sluta bygga helt och hållet, är ju värdelös på att bygga ändå.😝😦😠😡😳😡😠😱😱
Aj, tråkigt att höra... hoppas du kommer tillbaka snart med nått nytt projekt Janne. Forumet känns lite tommare utan dig. Du är INTE värdelös på att bygga. Jag tycker dina byggtrådar är mycket inspirerande.
Jag håller med Decaius. Jag uppskattar också dina byggtrådar mycket - framförallt när bygglädjen märks! Ibland går det åt skogen, det är tråkigt när det händer - men man lär sig alltid något. Du har lärt dig den riktigt hårda vägen att du inte kan kombinera just den färgen med den washen, Jag har också varit där...
Tyvärr händer det ibland att byggen går åt pipsvängen av olika anledningar. Själv är jag en modellklåpare som lyckats skicka möe plast och resin till runda arkivet genom åren.
Hoppas vår vän Tunnan hittar tillbaka till forumet inom en snar framtid.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.