Annons:
Etikettpansar
Läst 825 ggr
Blue_Straggler
2017-03-07 21:58

Tamiya 1/35 Tiger Mid production

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Mitt första modellbygge sedan barndomen. Har såklart gjort en del nybörjarmisstag här, men är på det stora hela nöjd med resultatet. Köpte t ex en olämplig "putty" för att göra zimmeriten. Den stelnade på typ en minut.. Jag hade heller inte koll på att det tydligen fanns olika typer av tinner, vilket gav mig lite bekymmer i vädringen. Men nu vet jag lite mer:)
Handmålad camo som ni ser. Har inte investerat i någon airbrush än. Den mörkgula nyansen är dock spraymålad från burk (TS-3). Figurmålningen var helt klart svårast. Föraren tillhör inte satsen, utan han har jag petat dit från ett litet kit. Om det nu är en förares uniform dvs..?
Håller just på och läser Rinaldis "Tank art" och laddar inför nästa projekt. Har köpt en Dragon panzerIII (6394), vilket lär bli en större utmaning att få ihop. Tacksam för alla tips jag kan få!

Annons:
kallepudas
2017-03-07 22:00
#1

Riktigt snyggt bygge🙂

wooderson
2017-03-07 23:06
#2

Tycker att du har fått till en väldigt fin vagn, snyggt med plattan också. Men lägg helst upp bilderna en per inlägg istället för bildspel

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

DIOWORK
2017-03-07 23:49
#3

Hej och välkommen till forumet. Jösses första bygget, ser riktigt bra ut! Tänk när du fått upp farten och gjort en 4-5 stycken då blir du grym:) Jag tycker det är extra roligt att du även bemödat dig att göra en fin "diorama" platta. Plattan ser riktigt bra ut, mer sådant:) Och som wooderson säger lägg bara upp en bild per "textinlägg" som vi andra gör i trådarna. Då kan man granska bilderna lättare. (Jag gjorde samma sak med bildspelet i mitt aldra första inlägg, fick bassning av administratören:) Men som sagt välkommen och grattis till ett mycket fint bygge! /Erik

Rone
2017-03-08 00:11
#4

Grym Tiger, snyggt jobbat!

Mecthegreat
2017-03-08 08:06
#5

Snyggt bygge, gillas starkt

Blue_Straggler
2017-03-08 11:51
#6

Tack för berömmet alla! Jag blev lite förvånad över att det blev ett bildspel av bilderna :/. Nu vet jag tills nästa gång. Ni som gör diorama till era vagnar, vad använder ni till bottenplatta? Plywooden gillade inte fukten från färg/leran och blev lite skev. Jag bytte plywoodsskiva när jag upptäckte det, men då var ju den stelnade leran skev…

Annons:
DIOWORK
2017-03-08 13:06
#7

Någon form av dött meterial som plast är ju lämpligt. Själv bygger jag numera mest på frigolit. Gärna en bit som är minst 20 mm hög, då har man möjlighet att gräva ur material om man vill ha med ett dike, granatgrop eller göra marken lite ojämn. Det är lättare att ta bra bilder om markytan är tex 20-30mm ovanför ramens kant, om man nu använder en ram. Det går ju bra att limma en frigolitbit på en träbit som du gjort i ditt bygge, alltid bra att ha lite tyngd i botten. /Erik

Blue_Straggler
2017-03-08 14:16
#8

Tack för tipset 91:an!

Janne Nilsson
2017-03-09 10:06
#9

Hade mitt första bygge varit så bra så skulle jag ha varit nöjd.
Bra jobbat.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Upp till toppen
Annons: