Diorama

Bakgrund

2017-03-07 01:02 #0 av: Dioramabyggare

Nu har jag kommit så långt i byggandet av mitt fältförbandsplatsdiorama att det är tid för mig att bestämma vad för utseende  jag ska ha på "bakgrunden", men jag jag kan inte komma på något bra FunderarPustar... bergvägg, skog... Gråmålad "neutral" bakgrund är ju enklast att fixa, men ser samtidigt lite "tråkigt" ut, tycker jag.

Någon som har något förslag?

Anmäl
2017-03-07 23:58 #1 av: DIOWORK

Hej!
Jag hade gjort klart själva dioramat först. När det är klart ser du vilka färger du använt och i vilken färgskala som bygget går i så att säga. Då är det lättare att välja tex en neutral bakgrundsfärg som matchar, alternativt något annat som tex berg eller fotoutskrift.
/Erik

Anmäl
2017-03-08 00:00 #2 av: mangemani4

http://cigarboxbattlestore.bigcartel.com/product/bright-blue-sky-backdrop-4-x-6-plus-332

Anmäl
2017-03-08 07:43 #3 av: Dioramabyggare

#1: Jag har i stort sett bestämt mig för vilka kulörer jag ska använda på dioramat. Möjligen målar jag bakgrunden i någon ganska mörkt grå kulör. Eller så  fixar jag en utskrift av ett ganska mörkt fotografi med både skog och himmel.

#2: Enbart himmel som bakgrund blir nog inte helt bra eftersom det blir ett "konstigt" perspektiv för de(n) som betraktar dioramat.

Anmäl
2017-03-08 11:41 #4 av: mangemani4

tvärtom faktiskt. kika på dioraman/slagfält där enbart himmel är som bakgrund, intrycket bli att en himmel går ned långt borta i horisonten  fast iofs, allt ligger ju i betraktarens ögon:)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.