Annons:
Etikettfigurer
Läst 2154 ggr
sponny
2/3/17, 11:16 AM

Mannerheim

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen färdades en ny modell så jag frågade dottern vad hon ville jag skulle bygga nu, ett flygplan till eller en figur. Svaret blev figur. Då fick jag plocka fram julklappsvinsten från skalahobby. En så kallad Finnish marshal från corsar.

Annons:
sponny
2/3/17, 11:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En väldigt fin modell med klara, fina detaljer. Och väldigt lik originalet.

sponny
2/3/17, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Första delen i projektet innefattade en bågfil och en modell.

skalahobby
2/3/17, 11:48 AM
#3

Trevligt 😃. Detta skall följas.

Janne Nilsson
2/3/17, 12:07 PM
#4

Följer också med. Visste inte ens att Mannerheim fanns som figur. Den ser bra ut om än något stel pose. Men så är det ju en form av porträtt över det hela också.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

sponny
2/4/17, 10:02 PM
#5

En sak har jag kommit fram till när jag suttit och filat. Visst att det är en fin modell men passformen. Det är ju tur att man har spackel i verktygslådan…

stickanw
2/5/17, 1:00 AM
#6

#1

Inte visste jag att Mannerheim var en hydra.

Annons:
sponny
2/6/17, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har börjat måla lite på bottenplattan. Skuggat mellan stenarna och kommer att försöka få lite gräs att växa mellan några av dem. Annars har det mest slipats lite. Måste säga att bet är bra balans i figuren. Inget lim än så länge.

sponny
2/12/17, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hann få lite gjort i helgen. Ansiktet har grundats, fått ett tunt lager av life colors bashudfärg och lite vitt i ögonen. Ska börja på att skugga ansiktet och leta bra bilder på Mannerheim. Hur var det med hans ögonfärg och behöll han sitt svarta hår hela livet? Frågor, frågor, frågor…

wooderson
2/12/17, 7:30 PM
#9

Lovande start

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

flyingdragon
2/13/17, 7:02 AM
#10

Ser väldigt bra ut.

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

sponny
2/14/17, 8:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#9, #10: Tusen tack. Sakta men säkert börjar det komma färg på ansiktet. Samtidigt har jag borrat hål i fötterna och satt i metallpiggar så jag kan montera figuren på bottenplattan.

stickanw
2/14/17, 8:54 PM
#12

#11

Snyggt skulpterat och snyggt målat verkar det bli.

Visst liknar det Mannerheim men visst finns det en viss likhet med John Cleese i den där vinkeln.

sponny
3/30/17, 3:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här håller jag och bestämmer att mycket bättre än så här kommer jag nog inte att få till Mannerheims ansikte. Nu ska det forskas vidare på uniformen.

Annons:
sponny
3/30/17, 3:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Profil.

wooderson
3/30/17, 4:43 PM
#15

Det blir ju supersnyggt!

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

flyingdragon
3/30/17, 10:39 PM
#16

Gillas skarpt. 👍
Mvh Jocke

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Upp till toppen
Annons: