Jag har ju lekt ned papperscockpitar i mina prototyper och fick för mig att jag skulle kunna göra något åt utblåset på samma sätt. Pappersinsatsen känns lite plat när man ser på den men den hamnar ju ganska långt in i kroppen och sedan kommer ju den övre reverseringsklaffen dölja den lite.
Huv uppe eller ner är ett mindre problem. Ett större är lasten.Har bestämt mig för att detta blir F7-02 37002 som borde vara ena av dom tidigaste som på flottilj.
Just nu håller jag på att svär över etsdelarna till landningsställen. En del stag skulle limmas mot hjulen men det blir så svårmålat så jag limmade dit plastcirklar istället.
Jag är lite kluven till luftbromsarna. Etsdelarna ser ju jättefina ut men jag har aldrig sett en bild med dom utfällda på backen(inte heller i luften tror jag) så jag vet inte hur jag ska göra med dom. Infällda för att det verkar mest rätt eller utfällda för att dom är snygga?
Hejsan.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med luftbromsarna.
Har valt att har mina infälda för enkelhetens skull.
Är ju en smaksak.
Intressant bygge då jag själv håller på med en lika dan modell, fast min är med med fotonos, dvs SF 37.
Vad kör du med för grundfärg?
Ser jättefint ut.👍
Eftersom jag kör med Vallejos metallfärg så la jag på ett lager Tamiya matt svart akryl XF-1. Hittade ett par bilder av en tidig kärra med luftbromsarna ute så alternativet kvarstår.
Det är vallejos metallfärger. 77.706 White Aluminium. Sedan försökte jag använda Dull aluminium på en del paneler men jag tycker att den var för mörk så jag funderar på att blanda till något i den nästan tomma flaskan av den första färgen.
#5 Hur tog du bort klaffarna? Är det samma klaffar som är borttagna som sedan limmades på plats nedfällda #5 ?
Snyggt bygge!
PS. Att rista panellinjer #1. Har en gammal Airfix J35 Draken 1/72 där är panellinjerna något upphöjda. Då blir det alltså att slipa ned allt och rista nya panellinjer, blä
Jag sågade bort klaffarna och återmonterade dom i nytt läge.
Att rista nya panel linjer och slipa bort dom gamla går ganska snabbt efter att man gjort det några gånger. Att försöka förfina en Airfix Draken ger mycket mer byggtid per krona än att montera ihop en Hasegawa
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.