Annons:
Etikettflyg
Läst 1238 ggr
sachaa
12/15/16, 12:18 AM

Eduard Bf110D

Mitt 3dje ww2 plan.. ett eduard skala 1/48. 

Jag är väldigt novis å har för första gången försökt mig på att spacka glipor.. inga kort på de än dock =)

Utan några bilder på flygplanskroppen med cockpit. Använt ets som med följer, vilket är helt sinnesjukt små delar!? .. Förstår överhuvudtaget inte de som klarar av de i skala 1/72.. De blev väldigt kletig med superlim osv. 

Kan ju passa på att fråga: Efter vad jag förstår så undviker vi att limma målade delar mot varandra.. Men hur bär ni er åt då te.x på en flygplansstol? .. limma ets först å sen måla har jag svårt att se fungera.. Måla å sen limma ets så smälter färgen å de blir kletigt !? =) .. Ja ja.. tänkte lägga lite bilder under bygget. Kanske kan va roligt för de andra novisa att se ett bygge med lite tabbar =)

Gokväll

Annons:
sachaa
12/15/16, 12:19 AM
#1

jaha.. å där blev de ett bildspel. vilket ej var meningen!? =)

Banjoman
12/15/16, 8:23 AM
#2

#1 Det blir automatiskt bildspel av'at om du lägger in mer än en bild i samma inlägg; gör i stället ett inlägg per foto du vill lägga upp, så blir det rätt.

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

ElLobo
12/15/16, 11:18 PM
#3

ElLobo
12/15/16, 11:21 PM
#4

#1: Jag har ordnat till det så att bilderna är synbara samtidigt, om ej inte klickbara eller förstorningsbara.

Precis som Banjoman skriver (och som jag har skrivit i välkomstmeddelandet 😉) så är det en bild i varje inlägg som gäller.

robban64
12/16/16, 5:27 AM
#5

Välkommen till etsprylarnas underbara värld.Cockpit ser ju riktigt fin ut. När det gäller montering så brukar jag använda mig av superlim och vanligt Casco trälim.Trälimmet funkar bra till bla.instrumentpaneler och andra delar som är platta och raka.När det gäller superlim så är det otroligt små mängder som behövs.En riktigt tunn metalltråd är bra att använda.Fånga upp en droppe lim med tråden och för över den på ytan där delen ska sitta.En spetsig tandpetare men lite häftmassa är toppen att plocka upp små etsbitar med.Säkerhetsbälten får man limma i omgångar för att undvika kladd. Det ser ut som det är färdigmålad ets i ditt bygge(?)Då behövs ingen färg men ibland lite matt lack. Är det omålad ets så brukar hag montera så mycket det går för att sen måla.

sachaa
12/16/16, 11:36 PM
#6

Ja det har börjat klarna för mig att det är väldigt lite lim som gäller :) Ja dessa är färdiga.. på både gått å ont kan jag tycka. Ja åter kommer med fler bilder snart.. de går inte fort de här.. =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: