Annons:
Etikettdekaler
Läst 3362 ggr
Magnuzk
10/19/16, 1:32 PM

Hjälp med att göra egna dekaler?

Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig göra dekaler till en B-29 i 1/72? Berätta gärna hur mycket jag ska betala för hjälpen.

Det är en väldigt speciell B-29 jag vill bygga, men det finns inte dekaler till den. Kan ju köpa olika ark och byggsatser som tillsammans kan göra en hel, men jag börjar inse att det kostar för mycket och att jag istället måste göra egna. 

En tidigare länk om denna B-29: http://modellbygge.ifokus.se/discussions/5447a159ce12c455f401f719-dekaler-till-b-29

Annons:
Magnuzk
10/19/16, 1:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Wheel n Deal höger sida

Magnuzk
10/19/16, 1:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Wheel n Deal vänster sida

Roca
10/19/16, 5:17 PM
#3

Spännande projekt Magnus. Alltså, jag har en laserskrivare, jag har dekalpapper (vitt samt transparent) och jag har provat att skriva ut egna dekaler, hittills endast text från Word-Dokument. Jag saknar lite färdigheterna att få till rätt skala, att rita själva dekalen osv, men det borde gå ifall du kan skapa en färdig förlaga att skriva ut? Men det kan ju finnas flera här på forumet som kan mer. Lycka till! Peter

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Mal_Belford
10/19/16, 5:31 PM
#4

Kruxet är ju rita donnan med bomben…. Känner du nån som är bra på teckna, människor i pinuppa stil ännu bättre…. Kan ju kolla med dem som tattuerar då det är vanligt motiv för dem…… många av dem är ducktiga på rita/teckna…men räkna med att betala…iom tar tid o få till. Bästa om du kan hitta en bra bild på sidan i färg…så skanna ;)…

Magnuzk
10/19/16, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tack för svaren!

Jag har bruden i jpg som jag hittat på nätet nånstans och i en tillräckligt bra upplösning tror jag. Jag kan inte göra text, kill marks  och bomber. Ett stort "A" behövs på fenan. "24" och ett svart band kan jag ta ifrån Rocketeer Decals:

Magnuzk
10/19/16, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bruden:

Annons:
Anmark
10/19/16, 9:05 PM
#7

Jag skulle också som Mal säger söka upp en tatuerar för att försöka få till en bra kopia av tjejen samt texten. "A" skulle jag maskera och måla på istället och bombmarkeringarna har jag som dekaler i 1/72 som kan få gå vidare. De bör vara ungefär i rätt storlek och form. Jag har några japanska killmarks också men dom är i 1/48 kan bli något stora i jämförelse med bombmarksen. 🙂

[Jarl]
10/20/16, 1:33 PM
#8

Jag tror dessa kan hjälpa dig ska pröva dem själv

http://customhobbydecals.com/

Magnuzk
10/20/16, 2:14 PM
#9

Perfekt! Tack, ska höra med dem.

Upp till toppen
Annons: