Annons:
Etikettflyg
Läst 1233 ggr
Roca
10/11/16, 12:01 AM

Zvezda 1/200 Bristol Blenheim IV

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, bara för att visa att det finns ännu mindre flygskalor än 1/144, så kommer här mitt bygge av Zvezdas Bristol Blenheim i…skala 1/200!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Annons:
Roca
10/11/16, 12:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och här har vi innehållet!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

DIOWORK
10/11/16, 1:24 PM
#2

Alltså, ju mindre skala, ju större händelse kan man få med på ett diorama.  Tänk att göra ett bygge som på boxarten! Tre lågt flygande bombplan och ett järnvägsnät med byggnader som på bilden, en massa bomull för rök och eld, tågvagnar som flyger i luften, oj oj nu går jag igång igen märker jag ha ha:)

Roca
10/11/16, 3:33 PM
#3

Eller hur, det vore nåt det 😃, ja, det var faktiskt precis så jag tänkte idag när jag började med byggsatsen, ja alltså inte exakt detta scenario, men att man kan ju få till otroligt mycket på liten yta..så började jag googla och kom även in på lite flygplatsbyggen i skala 1/700 (!) : kolla, Air War 1946 - E-stelle 700 🙂

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Roca
10/11/16, 6:35 PM
#4

RAF-dekalerna, i varje fall rundlarna, som följer med i byggsatsen är dåligt centrerade och utsmetade, så jag ska ta och fixa lite eftermarknadsdekaler i 1/200. Kanske lika bra att bygga en trio finska bombare då i den här skalan! Nu har jag ju den här Blenheimen, sedan en SB av sen modell, och så Ju 88 A-4 som ju också finns från Zvezda. Har hittat ett par fina småskaliga försäljnings-sidor;

Minibits

Helmet

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Roca
10/13/16, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Blenheim ihopsatt, redo för målning!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Upp till toppen
Annons: