Annons:
Etikettsajten-och-ifokus
Läst 1909 ggr
[krutgubben]
2016-10-07 15:13

Vad sägs om detta?

Jag tog ett eget litet beslut och det var att fixa en buckla som det står "årets ifokus modellbyggare" på, när 2016 ringer ut så koras vinnaren av denna utmärkelse, man har en röstning från och med 1/12 till nyårsaftonen på sig att rösta. De som är med i tävlingen är de medlemmar som är mest aktiva här och som man tycker har gjort det lilla extra för att göra denna sida lite bättre, vad tycker ni kära medlemmar?

Annons:
ElLobo
2016-10-07 15:32
#1

Det är väl en bra idé, men vad är det för kriterier som ska premieras? Antalet byggen, flest kommentarer på ett bygge, flest tillbehör eller vad hade du tänkt?

[krutgubben]
2016-10-07 15:46
#2

Nja, vad sägs om att vinnaren har gjort betydelsefulla saker för sidan och har byggt flest byggen och gjort reklam för sidan? Man behöver inte ha byggt flest modeller, men någon som sticker ut helt enkelt?

[krutgubben]
2016-10-07 15:48
#3

Men det blir ju ett stort jobb för dom som är admin…

bommen99
2016-10-07 15:51
#4

Som ElLobo skriver, bra idé men hur skall man kunna väga in alla nödvändiga parametrar.

Exempelvis, de som bygger lite större båtar håller ibland på över ett år med sitt bygge, en duktig modellbyggare som hänger sig åt ex plastmodeller, håller på ngn vecka eller så. Hur bedömer man dessa inbördes?

Jag skulle nog inte vilja vara den som drar upp riktlinjerna eller sätter normerna. Fast ide´n är ju inget fel på, fast ganska trikkig att få till liksom

//håkan

ElLobo
2016-10-07 15:54
#5

#3: Det är inget stort jobb. Det är bara att skapa en undersökning. Resten av jobbet med insamling och sammanfattningar ligger i så fall på dig …

[krutgubben]
2016-10-07 15:59
#6

#5 Det är taget!

Annons:
[krutgubben]
2016-10-07 16:03
#7

#4 Nu ska vi inte göra det så svårt för oss, man röstar på den medlem som är aktivast och som har bidragit till att sidan hålls vid liv helt enkelt.

[Jarl]
2016-10-07 17:25
#8

Vi har ju ganska många medlemmar! Ska vi inte rösta på dem som ställer upp eller anmäler sig själv är väl lite enklare?

mangemani4
2016-10-07 17:49
#9

kul ide för dem som gillar att tävla, men mindre kul för dem som inte gillar det:P. går lite granna i Jarls fotspår här, kanske är bättre att man själv anmäler sig isf:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[krutgubben]
2016-10-07 18:09
#10

Okej, anmäl er själva då till tävlingen, det handlar om är att denna sida ska fortsätta leva!

[Jarl]
2016-10-07 19:28
#11

#10 Ja det vill jag! Här med anmäler jag mig själv (inte för jag kommer vinna👍 bara som en kul grej) Kom igen folk anmäl er😃

[krutgubben]
2016-10-07 19:36
#12

Jag anmäler mig jag med här då! :)

JaGa
2016-10-07 19:37
#13

Själv känner jag inget behov av någon "tävling" av dom anledningarna som här förts fram. Tycker att det gott räcker med "gruppbygge tävlingarna" som jag själv inte ser som någon "tävling" utan mer som inspiration med alla olika intressanta och trevliga teman som finns i våra gruppbyggen… :-)

Annons:
ElLobo
2016-10-07 19:54
#14

👍

[Jarl]
2016-10-07 20:54
#15

#14 Du då ElLobo får inte moderatorer anmäla sig?

[krutgubben]
2016-10-07 21:12
#16

Ok, det var mer en sak som kunnat vara bra för forumet men vi lägger väl ned detta då, och du Janne gynnar inte detta forumet då? Du verkar ju behöva lite draghjälp av alla dina anmälningar att döma …

[krutgubben]
2016-10-07 21:17
#17

Så tråkigt att överhuvudtaget folk röstar ner en sådan här sak, det gynnar ju bara forumet och ta det inte på så blodigt allvar!, Det finns ju nya hungriga modell byggare som värnar om hobbyn….

[krutgubben]
2016-10-07 21:37
#18

Jag noterar att EILobo inte heller tycker min idé var bra så vi skiter i detta då…

mangemani4
2016-10-07 21:43
#19

you got my blessing iaf. jag är solidarisk och ställer upp, trotts att jag inte är något stort fan utav hela den här "vilken är bäst" epidemin som man ser typ överallt, men jag är på, sign me up om det blir något:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

wooderson
2016-10-08 10:30
#20

Tycker att det är en ganska ok idé, att vi gemensamt premierar någon som har varit inspiratör och kommit med många hjälpsamma tips och trix.

det kanske inte behöver kallas för tävling, det för associationer till att man kan vara olika duktig. skall man kora årets iFokus byggare, tycker jag att man skall premiera hjälpsamhet, och inspiration. alltså spelar det inte så mycket roll vilken kategori man bygger i. utan hur man beter sig här på forumet, om man kommer med nya infallsvinklar, hjälpsamma tips och givande kommentarer. t ex har jag fått flera bra påpekanden från olika håll även om jag själv mest bygger pansar, så har jag fått givande kommentarer från de som bygger både båtar och flygplan.

just den trevliga tonen och de många bra tipsen är något som jag verkligen uppskattar på detta forum, det har under min aktiva karriär inte funnits mycket gnäll eller negativ kritik, typ den där färgen är ju helt fel, eller vad fult du fått till det där. utan tvärt om massor med positiv feedback, oftast när man klantat sig så vet man ju det själv, och då är det skönt att få glada tips, som det där kan du lösa om du gör så här… och en sådan stämning tycker jag skall premieras.

ett förfarande om vi vill säga så, är väl att man inte anmäler sig själv, utan att man istället nominerar någon som man tycker har hjälpt en i trådarna.?

sen vill jag passa på att säga att jag uppskattar alla kommentarer jag får, och tycker att hela gänget här på iFokus är hur bra som helst.

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Annons:
JaGa
2016-10-08 11:26
#21

#16     Hej Krutgubben,

Tycker din ton och personangreppet på mig, både i kommentaren din på mitt inlägg samt ditt PM till mig är helt oacceptabelt att behöva läsa.

Känns ytterst tråkigt att behöva se sådant på vårt för övrigt trevliga forum.

Vet att du har en historia på annat modellbyggarforum där du blivit avstängd för att du inte klarat hålla god ton där!

Jag tycker det skulle vara tråkigt om något liknande skulle drabba dig här också! För det är inte något jag önskar dig. 

Modellbygge i fokus har varit väldigt förskonade från "otrevliga" inlägg och jag hoppas att vi slipper det framöver också!

[Hayabusa]
2016-10-08 12:01
#22

Instämmer i det som Janne skriver i #21. För övrigt är jag inte särskilt övertygad om förslaget som presenteras i #0. Finns det ett behov? Nej, anser jag. Precis som skrivits tidigare i tråden så är min inställning att det räcker gott med de GB som finns. Att rösta fram en specifik medlem som "Årets iFokus Modellbyggare"  har alltför många frågetecken  vad de gäller förfarande etc. Jag kan inte heller se att det fyller ett syfte. Ett forum är alla dess medlemmar oavsett nivå på aktivitet eller produktivitet. 

Om jag själv skulle lyfta fram en enskild individ på Modellbygge iFokus så är det ElLobo. Han gör ett stabilt & bra jobb. Å andra sidan är det inget jag behöver rösta om, det räcker gott med att jag skriver det här: Bra jobb, ElLobo 👍

mangemani4
2016-10-08 12:21
#23

att en god ton kan försvinna lite då och då när man diskuterar politik eller liknande kan jag förstå där det kan bli hetsade diskussioner, men i ett modellbyggarforum, vad finns det att hetsa upp sig över?

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

JaGa
2016-10-08 12:48
#24

#22   Mycket bra och klokt skrivit Hayabusa…👍

Jag har absolut inget mot om folk vill ha en tävling om "Årets modellbyggare i fokus"   Det gör mig inget! Jag utryckte bara min åsikt om att jag själv inte hade något behov av en sådan tävling bara.

 Att sedan "Krutgubben" tog så illa vid sig av min åsikt var lite överraskande, det  var heller inte min avsikt att han skulle känna sig så!

Tycker också att våra sajtvärdar & Medarbetare förtjänar en "Prisbuckla" för sitt fantastiska arbete dom lägger ner här på "Modellbygge i Fokus"  🏆👍

ElLobo
2016-10-08 14:05
#25

#22 och #24: Tack grabbar!

[krutgubben]
2016-10-08 18:56
#26

Då får EILobo bucklan för han gör ett bra arbete här, och jag har bett om ursäkt till de båda som jag var klumpig emot men har inte hört om dom har accepterat mina ursäkter, men en sak som jag inte gillar är att jag blir uthängd i kommentaren #21 och folk snackar en massa och hur vet du att jag är avstängd? Någon som snackar? Prata med mig via pm som en vuxen man istället. För vad som ligger bakom det är att det är inte bara jag som ska svartmålas som ensam syndabock för så riktigt är det dock inte.

ElLobo
2016-10-08 19:18
#27

Jag stänger den här tråden nu, innan den går fel.

Har ni mer, så ta resten via PM med den berörda medlemmen eller med mig.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: