Annons:
Etikettfigurer
Läst 2971 ggr
DIOWORK
9/26/16, 8:46 PM

Beställning Preiser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej kamrater! Jag har tröttnat på att det inte finns Preiserfigurer att få tag på. De har så fina figurer i sitt sortiment men ingen handlare eller ens de själva har figurerna i lager. Jag tänker göra en större order på främst 1/72 figurer direkt av Preiser och se vad som händer, de måste om inte annat ge ett besked vad som gäller. Ju fler delar beställningen omfattar desto mer intressant är den för dom. Så om någon av er vill ha tag på figurer ur deras sortiment så meddela mig detta. Planen är att om ca en vecka maila ner den och se vad som händer. Ni hittar deras katalog här: http://www.preiserfiguren.de/ Deras webshop hittar ni här: http://www.preiser-figuren-onlineshop.com Skicka PM eller skriv i tråden vad ni vill ha. /Erik

Annons:
Skalski
9/26/16, 8:49 PM
#1

Jag hänger gärna på den beställningen 👍… återkommer i PM när jag glott igenom vad jag vill ha 🥳

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

Banjoman
9/26/16, 8:57 PM
#2

Jag trodde annars att Eskader i Stockholm hade ett i det närmaste fullt sortiment av Preiser-figurer?!?

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Banjoman
9/26/16, 8:59 PM
#3

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

DIOWORK
9/26/16, 11:54 PM
#4

#1 PM mottaget:) #2 Nix pix, de har jättemycket artiklar upplagt men ytterst lite i lager. Gäller 1/72, de har lite mer hemma i 1/87. Hade de haft i lager hade jag varit deras bästa kund:) /Erik

JaGa
9/27/16, 12:28 AM
#5

Hej 91Karlsson,

Jag har skickat PM till dig om det jag gärna vill lägga till i stashen här hemma…👍

DIOWORK
9/27/16, 12:34 AM
#6

#5,PM mottaget:)

Annons:
Banjoman
9/27/16, 8:17 AM
#7

#4 Man fattar, man förstår; det var ju tråkigt och dumt av dem! Lycka till, då, med direktbeställningen!

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

[Hayabusa]
9/27/16, 8:45 AM
#8

Hej Erik,

PM skickat!

/S

Orso
9/27/16, 8:46 AM
#9

Preisers försäljningssida var hemsk. Ganska rörig och dåligt med information vad färgstapeln betyder. Grönt finns ju i lager men vad betyder det gula?  På en del står det 1-3 dagar leverans medan andra att man får fråga så jag antar att dom då inte finns tillgängliga. Så det ser ut som om det inte finns så mycket hos dom heller. Vilket inte förvånar mig.  Preiser har alltid varit dåliga på att leverera 1/72 figurer. Dom visar upp dom men sedan tar det flera år att dom kommer ut på marknaden. Jag misstänker att anledningen till att Eskader inte har figurerna beror på att dom inte är tillgängliga. Jo jag är pessimist och misstänksam.

Roca
9/27/16, 9:17 AM
#10

Knepigt det här med tillgängligheten. Finns ju en del på eBay, men där är istället priserna skyhöga, även på frakten, helt bisarrt. Jag är också ett "fan" av Preiserfigurer och skulle nog kunna tänka mig att vara med på en provorder på 1/72, ska kolla och jag PM:ar dig Erik!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

DIOWORK
9/27/16, 12:58 PM
#11

#7 Ingen skugga över Eskader.  Preiser är nog inte roliga att ha att göra med.

#8 PM mottaget:)

#9 Vi gör detta helt förutsättningslöst. Det kanske aldrig kommer några figurer eller så kommer det om några månader. Jag tycker det är värt ett försök.

#10 Ja detta borde passa dig perfekt Roca! Både du och jag är ju lite av 1/72 fanatiker:)) Jag beställde ju ett kit på eBay från Grekland. Räkningen slutade på 300kr för ett kit som hade kostat ca 80 kr från Preiser. Som sagt vi har inget att förlora att göra ett försök.

/Erik

DIOWORK
10/7/16, 1:38 PM
#12

Nu har jag mailat en order förfrågan på de figurer vi skrapat ihop. Vid ett positivt svar går det säkert att komplettera, om de nu visar intresse vill säga. Har uttryckligen bett att vi skall ha allt eller inget. Återkommer när de svarat. /Erik

[Hayabusa]
10/7/16, 1:50 PM
#13

#12 Gott jobbat 👍 Vi får se vad resultatet blir, helt enkelt.

Annons:
JaGa
10/7/16, 4:40 PM
#14

Snyggt jobbat 91:an…😃

Skalski
10/7/16, 6:46 PM
#15

Väntar med spänning ;)

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

DIOWORK
10/19/16, 8:26 PM
#16

Rapport per 19/10. Igår en vecka efter mitt första mail hade jag inte fått någon feedback. Så jag mailade och skrev att jag faktiskt förväntade mig ett svar på min order igår morse. Idag fick jag så ett livstecken, de svarar att på fredag skall jag få ett besked vad som kan levereras. De meddelar att flera kit inte finns för tillfället! No shit!!! Det kunde vi ju inte förstå själva! Ja ja, vi lever på hoppet och anstränger man sig inte händer ju inget alls:) Jag återkommer. /Erik

JaGa
10/19/16, 9:48 PM
#17

Starkt jobbat Erik!!!

Uppskattat…👍

[Hayabusa]
10/20/16, 3:17 PM
#18

👍

Upp till toppen
Annons: