Annons:
Etikettdekaler
Läst 2364 ggr
Falken70
9/15/16, 3:06 PM

EM-dekaler?

Tycker ofta att original-dekalerna som följer byggsatserna är dåliga. Academys dekaler reagerar överhuvudtaget inte på dekalvätska (Provat Micro Sol, Mr. Mark Softer och den starkaste från Daco, även hårtork) och de färgade dekalerna i Tamiya är riktigt tjocka och väldigt svåra att få ner i panellinjerna. Airfix håller dålig tryckkvalitet osv. osv. 
Har bra erfarenheter av EagleCals dekaler, men vilka andra dekaler håller hög tryckkvalitet och svarar bra på dekalvätska? 

Dela gärna med er av era erfarenheter!

Annons:
Proosen
9/15/16, 6:21 PM
#1

Cartographs dekaler är bra tycker jag. Så står de med på lådan får man kvalitet. / Niclas

robban64
9/15/16, 7:33 PM
#2

Som sagt,Cartograph håller toppklass. Så köper du nyare Academy eller Italeri så är nästan dekalerna det bästa på hela modellen. Testade Two Bobs på mitt A-7 Corsairbygge och det var nog dom bästa dekaler jag jobbat med.

MarkusN
9/15/16, 10:15 PM
#3

Jag har väldigt bra erfarenheter av RBD Decals, då är det förvisso svenska maskiner som gäller. Mycket lättjobbade, inte minst tillsammans med dekalvätska Microsol. Stora kronmärken i 1/32 hade inga problem att forma sig efter Tamiyas P-51:as fina linjer.

http://rbdstudio.se/ 

m-guttor
9/18/16, 1:47 PM
#4

Kanske en smula ot, men är det någon som testat Kora:s dekalark till j22? Dekalerna som följde med Marivox satsen var rätt usla, så jag funderar på att ersätta  dessa …..

Falken70
9/18/16, 10:07 PM
#5

Just det, Cartograph  har funkat bra! Men jag finner ingen som säljer dem som eftermarknadsdekaler, levereras de bara med satserna?

robban64
9/19/16, 5:08 AM
#6

Mja,detta är lite lurigt. Cartograph har ingen fristående EM försäljning men däremot kan en del EM dekaler vara tryckta av Cartograph. Ett exempel på detta är Model Alliance dekalerna till mitt F-16 bygge.

Annons:
Upp till toppen
Annons: