Annons:
Etiketterfigurspelwarhammerflames-of-warthe-lord
Läst 2414 ggr
[krutgubben]
9/10/16, 2:48 PM

Universal Carriers (FOW)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om skalan 1/72 uppfattas som liten så är 1/100 riktigt liten, här har jag gett dom små rackarna vallejo svart primer och dom kommer från Flames Of War.

Annons:
mangemani4
9/10/16, 3:51 PM
#1

*gåshud* följer:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Jarl]
9/10/16, 4:10 PM
#2

Oj riktigt små! Svårt att måla!

[krutgubben]
9/10/16, 4:35 PM
#3

#1 Ja jag gick länge och funderade på fow och tyckte deras produkter såg intressanta ut så jag har köpt på mig en hel del den senaste månaden, kul min tråd intresserar dig. #2 Ja mycket små är dom, tänkte börja med dessa innan jag börjar med någon fow stridsvagn för att "bekanta" mig med skalan.

[krutgubben]
9/10/16, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu har dom fått sin rätta färg på sig (oliv drab) som jag gjorde med min airbrush.

mangemani4
9/10/16, 6:20 PM
#5

är det trixigt med AB på dessa? tänkte på deras storlek, antar att man måste vara extremt försiktig så att inte för mycket färg hamnar runt de ytterst små detaljerna osv:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[krutgubben]
9/10/16, 6:39 PM
#6

#5 Ja man får inte gå på med "fullt ös" och det är lite svårare att komma åt med färgen i de alla vinklar och vrår som finns men en ända behaglig skala tycker jag.

Annons:
[Jarl]
9/10/16, 8:53 PM
#7

#4 man ser redan skillnad. Finns det dekaler till sånt smått?

[krutgubben]
9/10/16, 9:04 PM
#8

#7 Ja det finns men till dessa tre måste jag beställa separat tyvärr, jag ska fota dom ute som du sa i morgon så borde fotot få ett bättre ljus.

[krutgubben]
9/13/16, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nu är banden målade med Humbrol Enamel 53 (gunmetal) och jag washade med Humrol Enamel 113 (rost) Sen har en av dessa tre carriers fått en 50cal kulspruta på sig.

[krutgubben]
9/13/16, 5:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Banden.

[krutgubben]
9/13/16, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu ska figurerna limmas dit och det ska vädras och washas,  men innan vädringen och washen ska jag sätta dit dekalerna som jag har beställt.

mangemani4
9/13/16, 6:04 PM
#12

synd att dekaler inte följer med utan måste köpas separat:(. undrar om det gäller alla modeller i denna skalan(?), jag kanske missminner mig nu, men jag tror att dekaler följde med i nått kit, tror dock det var plastic soldiers. mina 4 får bli utan dekaler, orkar inte vänta ytterligare, men ska beställa dekaler om jag fortsätter med denna skalan.

annars ser det bra ut tycker jag:), mycket små pill. det värsta hittills som jag har stött på är att måla det svarta runt hjulen.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[krutgubben]
9/13/16, 6:27 PM
#13

#12 Tack, jag håller med om att det svarta runt hjulen är riktigt pillrigt men även figurerna som jag håller på med är ingen lätt match, men det är för den skull inte tråkigt heller. Jag har "snokat" om det här med dekaler och kommit fram till att det är som du säger olika och det tycker jag är synd, men jag har beställt ett gäng nu så jag klarar mig ett tag bara jag får hem dom.

Annons:
[ludgopelle]
9/13/16, 10:04 PM
#14

Du är en handens "finlirare" det krävs verkligen tålamod till detta. Grymt jobbat :)

mangemani4
9/13/16, 11:26 PM
#15

#13 figurerna ja, huga, all creds att du vågar dig ut på de djupa vattnen. för mig stannar det nog på fordonen, tyckte 1/72 var pilligt nog att måla:P

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

JaGa
9/13/16, 11:47 PM
#16

Ser ut att vara fina och detaljerade modeller trots liten skala. Har du tänkt använda dom till ett större diorama?

[krutgubben]
9/14/16, 12:14 AM
#17

#14 Tack ska du ha, det var kul att höra.

[krutgubben]
9/14/16, 12:21 AM
#18

#15 Ja det är en utmaning att måla detaljerna på figurerna som stridssele och fältflaska mm, jag funderar på att köpa förstoringsglas som jag sett vissa har på huvudet för det är ju så smått. Jag förstår dig om du "bara" håller dig till fordonen.

[krutgubben]
9/14/16, 12:33 AM
#19

#16 Ja, jag måste säga att detaljeringen på dom här är mycket bra för att som du säger trots den lilla skalan. Jag funderar på att kanske börja spela Flames Of War också då jag tycker mycket om strategispel, jag har köpt på mig lite böcker som jag läser för att lära mig reglerna. Allt från att skjuta rökgranater till att gräva ner sig för artilleri mm, det är en hel vetenskap men mycket intressant. Sen om man gillar militärhistoria som jag själv gör så är ju den här läsningen skoj för allt baserar sig på hur det verkligen var i dom olika slagen under ww2.

DIOWORK
9/14/16, 12:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Kul att se Krutis:) Jag köpte faktiskt också en 1/100 stridsvagn sist jag inhandlade godis. Mest för att jag var nyfiken på skalan. Om man tycker man kan få med mycket i ett 1/72 diorama så rymmer ett 1/100 dio ännu mer ju:)) Men hur är det, finns det figurer i 1/100? /Erik

Annons:
mangemani4
9/14/16, 1:19 AM
#21

finns en hel uppsjö utav figurer utav så gott som alla nationer som var involverade i WWII, finns även utav vietnam och modernt. dock är jag lite skeptisk till om poserna på figurerna skulle kunna passa till dioraman, de är ju krigsspelsfigurer, men efter att ha sett vad folk här lyckas fixa till när det gäller dioraman, så går det nog att trolla till något diorama med dessa med:)

http://www.figurspel.se/kategori/figurspel/flames_of_war

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[krutgubben]
9/14/16, 10:53 AM
#22

#20 Den Panthern såg riktigt fin ut Erik, jag instämmer med mangemani4 och tack för kommentaren.

[krutgubben]
9/19/16, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Dekalerna har inte kommit än så vädringen får vänta men figurerna är på plats och ett par kulsprutor.

mangemani4
9/19/16, 9:12 PM
#24

det där så ju inte så pjåkigt ut:). vad för vädring hade du tänkt att göra eller blir det "hela kitet" så att säga:)?

för en som aldrig har målat amerikaska tanks och fordon förut, kan man använda russian uniform green på USA tanks typ som sherman? det verkar ju vara en liknande färg.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[krutgubben]
9/19/16, 9:23 PM
#25

#24 Tackar, jag ska vädra och washa hela kittet men gruvar mig för att göra det på figurerna men det ska göras. Enligt fow beskrivningarna ska det vara oliv drab. Men i mitt tycke så funkar ju russian green också om man jämför med några referens bilder jag tittat på, även reflective green. De här brittiska figurerna på det här fotot ovan har just russian green på sina hjälmar.

[Jarl]
9/21/16, 12:18 PM
#26

Det där ser snyggt ut!

[krutgubben]
9/21/16, 12:59 PM
#27

#26 Det tackar jag för!

Annons:
DIOWORK
9/22/16, 1:08 PM
#28

Snyggt! Förväntar mig att du målar både ögonvitor och pupiller på figurerna:))

[krutgubben]
9/22/16, 2:07 PM
#29

#28 Tack, he he! Javisst, på en av soldaterna ska det sitta en mygga på kinden också.

[krutgubben]
2/2/17, 1:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Nu är också mina små universal carriers färdiga, jag målade om figurerna till deras rätta färg och jag vet inte varför jag målade dom i khaki och dom har fått british guards märkning.

[krutgubben]
2/2/17, 1:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Bakifrån.

[krutgubben]
2/2/17, 2:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Sidan.

[krutgubben]
2/2/17, 2:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Andra sidan, figurmålning ska jag träna på om jag inte skickar figurerna till mangemani4 😉

[krutgubben]
2/2/17, 2:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Ovan, jag har helt snöat in på FOW och tycker det är skoj med den här skalan, jag får se om jag kanske provar på att spela men just nu är det inte aktuellt.

Annons:
mangemani4
2/2/17, 2:34 AM
#35

äh, det ser ju ut som att du lyckas bra med dina figurer ju:) och andra sidan, om du hade varit seriös, så har jag mer att göra än vad jag klarar av för tillfället:P. fina carriers:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[krutgubben]
2/2/17, 11:42 AM
#36

Ja det är många projekt här också som står i kö till byggbordet, tack ska du ha, skoj att du tyckte om dom.

bommen99
2/2/17, 11:59 AM
#37

Skulle jag vara kvinna månde jag uttrycka "oj vad dom var söta". Min manliga sida kan bara uttrycka "oj vad häftigt" 👍

[krutgubben]
2/2/17, 12:27 PM
#38

#37 Jag känner precis lika om jag ska vara ärlig och tack ska du ha.

Upp till toppen
Annons: