Evenemang / Tävlingar / Utställningar

Miniatyrsällskapet på Art In Miniature

2016-09-06 00:10 #0 av: [jamtestam]

Jag fick möjligheten att prata med Elaine från Minityrsällskapet.
Hon berättade hur hon bygger sina fina små tittskåp.
En sån glädjespridare hon är, att lyssna på hennes berättelser där hon berätta om varje tittskåp var beundransvärt.

Anmäl
2016-09-06 00:11 #1 av: [jamtestam]

Hon berättade att hon byggde av "skräp" alltså toarullar, tandpetare, vinpappen mm. Se nedan.

Anmäl
2016-09-06 00:12 #2 av: [jamtestam]

Med skräpet kunde hon åstadkomma det här:

Anmäl
2016-09-06 00:14 #3 av: [jamtestam]

Hon berättade historien om Konrad Karlsson.
Önskar jag kunde berätta lika bra men tyvärr ni får nöja er med min korta berättelse.

Ni ser här Konrad Karlsson som gått till vårdcentralen för sitt skoskav.
En sköterska tog in honom till undersökningsrummet där han fick lägga sig på britsen.
Han skulle vänta på läkaren. Men läkaren hade kafferast. Och efterkaffet hade han andra saker att göra och sedan gick läkaren hem. Vårdcentralen stänge och öppnade aldrig mer.
Och som inte syns så bra på bilden så var det så att när läkaren inte hade patienter så kasta han dart med sprutor. Han hade också en dålig mage för det kunde man se på skrivbordet för där låg samarinpåsar med samarin i

Anmäl
2016-09-06 00:15 #4 av: [jamtestam]

För Ännu mer bilder så kolla in min blogg 

Anmäl
2016-09-06 00:21 #5 av: VoxBauers

Häftiga grejer! Stackars Konrad! Skrattar

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2016-09-06 08:43 #6 av: Hayabusa

Haha, jäkligt coolt! Kul att se dessa variationer i hobbyn. Gillas Tummen upp

Anmäl
2016-09-06 13:20 #7 av: flyingdragon

Att göra dessa byggen av bara skräp är väldigt imponerande, de är grymt fina. Glad

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Anmäl
2016-09-06 21:42 #8 av: [jamtestam]

Ja absolut helt otroligt. En inspirations källa. Tummen upp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.