Annons:
Etikettallmänt
Läst 894 ggr
Filbrännan96
2016-08-18 21:55

Hobbyn tar paus...

Kära byggare!

Eftersom mitt liv snart börjar på "riktigt" eftersom att jag har kommit in på NFTC(NordisktFlygteknikcentrum i Luleå) och ska bli Flygtekniker/Helikoptertekniker kan jag dessvärre inte av praktiska skäl ta med mig modellbyggandet norrut. Med andra ord måste jag som säkert många byggare har gjort tidigare i sina liv lämna den och förhoppningsvis komma tillbaka vid tillfälle och tid framöver när jag är klar med studier och sakta men säkert fått i i ordning på mitt liv.

Jag kommer försöka hålla mig uppdaterad och kika in emellanåt på era verk men kommer inte kunna lägga upp nånting. 😕

Hoppas vi syns & höres här på forumet 😉

"It´s all about the details"! Cool

Annons:
[Hayabusa]
2016-08-18 21:56
#1

Lycka till! 👍

wooderson
2016-08-18 22:38
#2

Grattis till utbildningen

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Janne Nilsson
2016-08-18 22:46
#3

Lycka till!

Men det skadar aldrig att ha en hobby som avkoppling? Lägga sig på en lägre nivå?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

flyingdragon
2016-08-18 23:52
#4

Lycka till med de "stora" grejerna.🙂

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

DIOWORK
2016-08-19 00:12
#5

Grattis! Låter som ett fantastiskt yrke! Lycka till med utbildningen. Men kanske gå ner i skala, det finns ju smått som inte tar så stor plats:) /Erik

MarkusN
2016-08-19 08:37
#6

Grattis till utbildningen! Skala 1:1 går också för sig ibland. 😃

Annons:
ElLobo
2016-08-19 09:10
#7

Lycka till!

Roca
2016-08-19 11:42
#8

Lycka till, låter spännande!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

JaguarMkVII
2016-08-19 12:03
#9

Lycka till med utbildningen, det låter helkul! Men du, släpp inte hobbyn utan försök hitta nya sätt att utöva den. Jag har rest i jobbet i åratal och alltid haft med mej modellbyggarprylar för att slappna av med på hotellrummet. Det funkar, jag lovar…

Filbrännan96
2016-08-19 12:50
#10

Tack allihopa! 😃

Visst skadar det inte att på ner till 1/72 men kruxet blir kanske att jag bara kan limma och inte måla med AB och kompressor som kan antingen störa eller förstöra så att hyresvärden blir vansinnig 🤪

#6 Jo 1:1 är nästan roligare. Riktiga grejer liksom 👍

#9 Nej jag ska inte på nått sätt överge den men jag får hitta lösningar som funkar. DEt enda bekymret jag har är att jag helst vill måla med AB och inte pensel om det isf blir så att jag får hålla mig till det, Humbrol i det fallet jag inte är så bekväm med. Eller för den delen akryl med pensel.

"It´s all about the details"! Cool

mangemani4
2016-08-19 13:55
#11

kul med utbildningen, men tråkigt att du lägger hobbyn på hyllan. hoppas det går bra och att du återkommer till hobbyn senare:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Jarl]
2016-08-19 18:15
#12

Grattis till utbildningen! Det finns ju air på sprejflaska men det är inte så bra!

petzon
2016-08-24 21:46
#13

Gratulerar till utbildningen. Men jag kan inte låta bli att påpeka att det går att ta med hobbyn nästan vart som helst, när jag gjorde lumpen byggde jag klipparksmodeller på logementet, när jag veckopendlade till Småland för jobb byggde jag en skalabåt  i trä på vandrarhemmet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: