Annons:
Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 1825 ggr
[krutgubben]
7/29/16, 2:56 PM

Kanske en ny modellutställning?

Jag har nyss pratat med kamratföreningen på nedlagda F15 det vill säga gamla Hälsinge flygflottilj som idag är museum. Om att anordna en modell utställning där och jag ska träffa deras ordförande om 2 veckor och lägga fram mitt förslag, vore kul om det blir av och att få göra reklam för modellhobbyn lite mer norrut samt att F15 får bra reklam.

Annons:
nitton69an
7/30/16, 9:03 PM
#1

Det vore kanon, vet inte ens om det finns några aktiva i Gävle där jag bor

denstore
7/31/16, 1:37 AM
#2

Det vore superkul med en ny tävling i Sverige! Dock så blir det kanske lite långt för oss från Skåne. :) Fundera lite över datumen, då det hade varit olyckligt om det låg för nära någon av de befintliga modellutställningarna. Det vore ju synd om man ska behöva välja.

[krutgubben]
7/31/16, 11:05 AM
#3

#1 Det finns nog förmodligen några modellbyggare i Gävle skulle jag tro, det är väl att man bara inte vet om varandra helt enkelt. #2 Ni kanske kan åka från F10 i någon häftig kärra från ww2 och landa på F15, skämt åsido ja det är ju en bit och tack för tipset. Jag ska absolut ta ett datum som inte krockar med andra modell evenemang.

denstore
7/31/16, 3:42 PM
#4

Rent partiskt, så tycker jag det hade varit kul med ett modellevenemang på sommaren. Dels för att det är lite tomt i modellkalendern, men också för att det kunde varit fint att få åka upp en bit i Sverige under årets bästa tid.

[krutgubben]
7/31/16, 4:14 PM
#5

Det var en tanke jag hade att den kanske skulle hållas under semesterperioden men det är ju lite sent ute med det nu, men det kommer ju en till sommar. Jag återkommer med mer info efter mötet med kamratföreningen, känns ju att man vill ha tid på sig att "marknadsföra" evenemanget så människor kan planera in det.

PAK43
7/31/16, 7:22 PM
#6

Jag bor i Gävle, brukar åka till Uppsala på byggmöten. En sak som skulle behövas på F15-museet är lite underhåll av detas befintliga modeller, iaf såg det ut så senast jag var där.

Annons:
[krutgubben]
7/31/16, 8:26 PM
#7

#6 Det ska jag framföra och skoj att det finns entusiaster i Gävle, sen när vi kommer till att göra reklam för evenemanget med affischer och flygblad så skickar jag gärna en hög till Gävle, men även till andra städer så klart och då behöver jag all hjälp jag kan få av personer som kan tänka sig sprida informationen vidare angående detta evenemang.

[krutgubben]
7/31/16, 8:32 PM
#8

#1 Som sagt det finns fler modellbyggare i Gävle som #6 PAK43 exempelvis.

ElLobo
7/31/16, 11:27 PM
#9

Medlemmen pentti01 bor i Storvik. Det ligger ju inte så långt från Gävle trots allt. Och räknar man från Gävle är det ju inte så långt till Falun heller … 

Och i Härnösand bor Roca och utanför Sundsvall har du Byman83.

Vill du ha Penttis och Rocas epostadresser så kontakta mig.

Belgarion69
8/1/16, 2:57 PM
#10

Ja, här är en till från Gävle…hehe. Snart tillräckligt många för att börja ha byggmöten….😃

MVH

/Peter

Belgarion - amatör på tillväxt

[krutgubben]
8/1/16, 3:08 PM
#11

#10 Toppen, kanske en Ipms Gävleborg 😊 snart!

Proosen
8/1/16, 9:59 PM
#12

Vi är ju en hel bunt byggare runt Falun och Borlänge så det skulle säkert dyka upp en hel del folk härifrån om det skulle bli av med utställning framöver. /Niclas

[krutgubben]
8/1/16, 10:08 PM
#13

#12 Låter kanon Niclas!

Annons:
[krutgubben]
10/7/16, 3:59 PM
#14

Detta har absolut inte avstannat utan tvärtom, F15 memorial hålls för närvarande på att spika ett datum för nästa år, det blir någon gång under semestern 2017!

tiking
10/7/16, 9:17 PM
#15

Ok. Som jag förstår ni vill anordna en utställning i Gälve?

Charles King

-----------------------------------------
Mitt användarnamn på Facebook: 'One-Step-further'
Mitt användarnamn på Instagram: 'inscale_miniatures'

[krutgubben]
10/7/16, 9:21 PM
#16

Nej, i Söderhamn på gamla Hälsinge flygflottilj.

[krutgubben]
10/7/16, 9:33 PM
#17

Första pris på utställningen är 5000:- i kontanter, två sponsorer klara!

DIOWORK
10/7/16, 10:04 PM
#18

Nu böjar vi snacka..;))

Roca
10/7/16, 10:27 PM
#19

Låter trevligt, för mig skulle det räknas som på riktigt nära håll 😎

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

JaguarMkVII
10/8/16, 6:29 AM
#20

Det är på rimligt avstånd för mej så jag är på…

Annons:
Mecthegreat
10/8/16, 9:22 AM
#21

grymt initiativ , håller tummarna

Upp till toppen
Annons: