Annons:
Etikettallmänt
Läst 1071 ggr
bommen99
6/28/16, 2:10 PM

Bygglov

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Två månaders "semester" i Sverige väntar. Under tiden hade jag tänkt få mitt hobbyutrymme utbyggt med några kvadrat, typ 1,7 x 3,5 m.

Plitade ner en ritning i ett enkelt ritprogram och visade ritningen för "dom som har hand om det". Kunde inte bifoga bild, hade bara PDF.. Nåväl, en enkel måttsatt ritning.

Thailändare har svårt för ritningar (och kartor) så vad gör men? Kollar i div-högen och börjar bygga en modell av utbyggnaden. Nu fattade man direkt.

OBS, inget direkt superbygge, men tydligare än ritningen verkar det som. 

Tar mig friheten att lägga upp som bildspel, ingen skall förmodligen förstorea eller så,, f´låt

//håkan

Annons:
[Jarl]
6/28/16, 3:11 PM
#1

Snyggt men har du ingen dörr?

bommen99
6/28/16, 3:43 PM
#2

#1. Jodå, men detta visar bara nybyggnationen. Snyggt?, nja, det tog mig 15 min att slänga ihop, längsta tiden var torktiden för färgen. 

Det som är märkt med "old" är en del av min bygghörna som i sin tur är en del av ett 50 kvadrat vardagsrum. Och jodå, det dammas o skitas ner i vardagsrummet då o då påpekar sambon…

Utbyggnaden utgör ca 50% av nuvarande bygghörna, så det blir lite mer svängrum-

Kompressorn kommer att stå direkt under den nya byggnaden, kan bli lite mindre buller för grannarna 🤫

//h

ElLobo
6/28/16, 7:58 PM
#3

#0: Det är väl inte bara det att bildspelsfunktionen gör att man inte kan förstora bildern, utan en del av medlemmarna upplever själva bildväxlandet som mycket störande. Det är därför jag ser att vi inte använder bildspelsfunktionen.

🙂

bommen99
6/29/16, 1:56 AM
#4

#3. OK, förstår. F´låt så mkt, händer inte igen 😟

Upp till toppen
Annons: