Annons:
Etiketterköpsäljbyt
Läst 1835 ggr
Henrik Larsson
6/16/16, 9:49 AM

Swehobby Summer Road Trip

I juli åker Swehobby runt med en lastbil i halva Sverige!
Läs mer på http://roadtrip.swehobby.se

Jobbar på www.swehobby.se

Annons:
[Hayabusa]
6/16/16, 10:09 AM
#1

Lastbilen besöker Herrtennisveckan i Båstad :)

Joppo
6/16/16, 10:35 AM
#2

Kul idé 😃 Jag ska försöka komma förbi när du befinner dig i Karlskoga. Vet du var du kommer att parkera bilen och vilka öppettider du kommer att hålla?

[Hayabusa]
6/16/16, 10:39 AM
#3

Jag ska absolut ta mig till lastbilen, jag får ju flera chanser i min närhet :)

wooderson
6/16/16, 10:49 AM
#4

vilken kul idé, jag skall definitivt försöka komma på besök

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Henrik Larsson
6/16/16, 11:38 AM
#5

#1 hehe ojdå, tennis är ju inte direkt min grej men kanske kan man omvända några herrar till byggare iaf. Om man ens får plats i stan just då :)

#2-4 Ska bli kul att träffa så många som möjligt! Platserna uppdateras nu vartefter med detaljerna, det blir lite halvt slumpmässigt valda ställen som kan antas ligga någorlunda skapligt till. Tider och datum är fortfarande inte 100% spikade men det kommer.

Jobbar på www.swehobby.se

[Hayabusa]
6/16/16, 11:41 AM
#6

#5 Haha, räkna med att det är trångt på gatorna, mycket folk &  party. Tror dock inte att de är så mycket inne på modellbygge, men vem vet? Typ Stureplan flyttar ut till Bjärehalvön :)

Gillar du våfflor så har jag ett tips, när du är i Båstad.

Annons:
Henrik Larsson
6/16/16, 12:14 PM
#7

#6 Haha vem vill inte ha våfflor liksom. Ska försöka klämma in så mycket som möjligt överallt så tipsa gärna - har lagt till kommentarsfält på sidorna just för tips på värt att se, göra, besöka, äta mm i varje stad.  http://roadtrip.swehobby.se/show/bastad/

Jobbar på www.swehobby.se

[Hayabusa]
6/16/16, 12:23 PM
#8

#7 Sagt och gjort! Inte bara fantastiskt goda våfflor, utsikten & miljön går inte av för hackor. Om vädret spelar med, så klart…

MarkusN
6/16/16, 1:35 PM
#9

Kul idé! Den ska jag försöka "premiera" när du kommer till Helsingborg! 😃

Husse1
6/17/16, 6:27 AM
#10

Lysande idé! Det kan bli ett par Dragon-pansar till stashen i Linköping eller Jönköping. Eller nåt helt annat impulsköp…

JaGa
6/19/16, 11:29 PM
#11

Hejsan Henrik,

Om du har möjlighet att komma till Uppsala söndagen den 3 juli istället för den 1 juli, så är du välkommen till vårt byggmöte här…👋  http://www.ipmsuppsala.n.nu/

IPMS Uppsala välkomnar alla intresserade till byggmöte nu på söndag den 3:e juli. 
Som vanligt träffas vi mellan kl.12-17 och adressen är som tidigare Källparksgatan 7 (kvarterslokalen).
Café "Plastic Fantastic" har också öppet till facila priser!  

Frågor? Maila jan.gaude@spray.se eller ring 0730 560475(bild från tidigare byggmöte på Max och Mattias som demonstrerar sin 3D-skrivare)


_________________
mvh / Janne

http://www.ipmsuppsala.n.nu/

Henrik Larsson
6/20/16, 5:51 PM
#12

Tack för inbjudan! Men med dagarna blir det svårt, är redan i Enköping och Västerås den 3:e :)

Jobbar på www.swehobby.se

mangemani4
6/20/16, 6:12 PM
#13

så många städer, men inge besök i sundsvall:P

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
JaguarMkVII
6/20/16, 10:35 PM
#14

Attans. Jag är upptagen då…

Henrik Larsson
6/23/16, 4:02 PM
#15

#13 Utan att lova för mycket kan jag i alla fall säga att norra varvet är på att göra-listan. Går detta bra så försöker jag nog ta det så snart som möjligt. :)

Jobbar på www.swehobby.se

Janne Nilsson
6/23/16, 4:35 PM
#16

Kikade runt lite men hittade inget. Var kan man få en överblick av sortimentet?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Henrik Larsson
6/23/16, 4:54 PM
#17

Hej Janne! Det finns ingen lista över sortimentet, det blir en salig blandning som förändras vartefter utmed vägen. Men Allmänt gångbara byggsatser blir det - nybörjarset och udda specialare lämnas hemma. Detta pga antagandet att de flesta som kommer är byggare samt att jag inte vill åka runt med svårsålda varor hela varvet. Pansar, flyg, bilar, lastbilar, ett och annat fartyg, samt en del annat.

Jobbar på www.swehobby.se

Janne Nilsson
6/23/16, 6:03 PM
#18

Okej! Som gammal knalle undrar jag om du har funderat på att testa marknader?
Antingen helt fel eller helt rätt då jag aldrig har sett någon ha liknande produkter på en marknad. Fast det skall erkännas att jag besöker dom inte så ofta nuförtiden, brukar bara bli Skänninge och Mickelsmäss i Örsundsbro.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Anmark
6/23/16, 6:10 PM
#19

#18 Han som drev modellex i Örebro sålde på kopparbergsmarken förr. Vet inte hur det gick ekonomiskt men han har stått där de 10 talet gånger jag besökt marken.

Henrik Larsson
6/23/16, 6:34 PM
#20

I mitt fall denna gång kommer jag inte vara på marknader, loppisar eller liknande. Jag bestämde det ganska tidigt, av flera skäl men främst för att intresset för plastmodeller på marknader antagligen är för dåligt, och dels för att behålla friheten kring datum och tider. Hellre fler kortare stopp hos kunderna än långa dagar på marknader bland alla möjliga ointresserade. Ungefär så är tanken.

Jobbar på www.swehobby.se

Annons:
Henrik Larsson
7/30/16, 7:31 PM
#21

Tack alla som kom och besökte bussen under touren och tack alla som handlat i butiken trots lite längre leveranstider och speciallösningar. Hoppas vi ses snart igen!

Jobbar på www.swehobby.se

[Hayabusa]
7/30/16, 7:33 PM
#22

#21 Tack själv! Trevligt att träffas och snacka lite modellbygge 👍 Fint bildspel, kände igen en hel del. Kul att du hittade Stenbäcks!

Upp till toppen
Annons: