Annons:
Etikettallmänt
Läst 1139 ggr
ebenrode
6/1/16, 11:03 PM

Limma mjukplasteländet.

Har inköpt en ask ”HÄT figurer i skala 1.32. Bayrare från napoleontiden. Utmärkta. Rekommenderas. Tja mjukplast figurer är ju lite knepiga att trixa med men det fixar sig utom när det gäller smådetaljer som nog bara kan limmas. Idetta fall handlar det om grenadjärsplymer som ska fästas på kaskarna. Cyanidlim funkar som bekant inte och att fästa dem med knappnålar är ganska tidsödande. Är det någon som känner till något djäkla lim som funkar hyfsat på mjukplast?

Annons:
Inkanyezi
6/1/16, 11:14 PM
#1

Nä, inget känt lim.

Däremot går det väldigt bra att svetsa, men man måste ha en attans liten grej att värma med och vara säker på handen.

ebenrode
6/1/16, 11:18 PM
#2

Ja djäklar det har du rätt i. Tack för tipset. Ska se vad man kan hitta på för svetsteknik.

Orso
6/2/16, 1:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Testa denna: http://www.clasohlson.com/se/Superlim-Loctite-All-Plastics/Pr340771000  Loctite verkar byta namn på limmet hela tiden.

När jag köpte det hette det Plastyx och jag provlimmade två Esci mjukplastfigurer fotplatta mot fotplatta och fick dra ganska hårt för att slita isär dom.

Använde det sedan till att limma fast banden på min utslagna Airfixpansarvagn. Den hade "olimbar" mjukplast i banden.

JaGa
6/2/16, 2:47 AM
#4

Tack för tipset Björn…👍

ebenrode
6/3/16, 11:14 PM
#5

Ja tack för tipset. Jag ska prova detta omgående.

Upp till toppen
Annons: