Annons:
Etikettscience-fiction
Läst 1986 ggr
[Hayabusa]
2016-05-20 15:17

Alien Facehugger

Annons:
Dioramabyggare
2016-05-20 15:43
#1

#0: ja, en smått obehaglig varelse… är det månne ett urtidsdjur?

[Hayabusa]
2016-05-20 15:52
#2

#1 Kolla lite närmre…

mangemani4
2016-05-20 15:52
#3

#0 om det nu är det som jag tror att du tror att du ser, så har du en rätt så dirty fantasi:P, eller det kanske är jag som har snuskig fantasi och bara gjorde det antagandet=/?

#1 har du inte sett filmerna, se dem:), du kommer verkligen förstå varför de är rätt så nasty små eländen.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Hayabusa]
2016-05-20 18:25
#4

#3 Hmm, tycker nog att det inte behövdes någon större fantasi för att se vad man ser. Lite väl över gränsen, kan jag tycka. Typiskt japanskt?

Decaius
2016-05-20 18:36
#5

#4 Men den ser ut så i Aliens, när besättningsmannen från Nostromo blir angripen i första filmen. H.R. Giger designade monstren, så om obsceniteten är avsiktlig skulle jag inte bli förvånad. :)

[Hayabusa]
2016-05-20 19:09
#6

#5 Jäklar, det har jag missat! Fast jag var väl så upptagen med annat :) Vilken märklig kombo, nu kommer jag att få mardrömmar :)

Annons:
mangemani4
2016-05-20 19:20
#7

spana in när Ash i första alien filmen undersöker den efter den har släppt greppet om Kanes ansikte, när han flyttar på en massa gegg och slem i den, där får man en close up, dock så saknar den den där alien embryot som den lägger i halsen på offren.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Dioramabyggare
2016-05-20 20:06
#8

Nej, jag kommer inte på vad det är på bilden… och ju mer jag funderar, ju mer jag studerar bilden, ju mer "insektsfobi" får jag (den utlöstes när jag var kanske sju år och sent en mörk kväll såg en fladdermus komma flygande förbi mig på bara några centimeters håll, och "förstärktes" kanske ett par år senare när jag, i dagsljus, fick se en grotesk trollslända på ännu närmare håll).

Är djuret i naturlig storlek på bilden med kvinnan? Bilden kanske är ur någon film i stil med "Jurassic Park"?

mangemani4
2016-05-20 21:24
#9

#8 låt oss just säga att det har med kvinnor att göra, något neråt söder:P

"djuret" ser ut att vara i naturlig storlek och "djuret" kommer från en film serie, alien, aliens, alien 3 och alien 4, men gör även små besök i filmer som alien vs predator 1 och 2.

det dessa otäcka varelser gör, är att de först föds i ett slemmigt egg och när ett offer är i närheten, så öppnas ägget och med ett skräckinjagande tjut, så hoppar de blixtsnabbt mot offrets ansikte. den långa halsen snurras runt offrets hals och fingrarna/benen grabbar tag i offrets huvud…..sen är det godnatt en längre stund…..det trevliga med dessa varelser är att de forcerar offrets käftar och in i munnen och ned i halsen så kör de ned ett embryo. när hela processen är klar, så släpper han greppet och dör. efter en obestämd lång tid så har embryot vuxit till sig och vill ut och det väljer då genom bröstkorgen och efter mycket skrik från offret och mycket blod, så har en mycket mycket otrevlig varelse fötts, nämligen dessa aliens. oj, höll på att glömma, de har koncentrerad syra som blod, så man vågar inte döda dem.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Hayabusa]
2016-05-20 21:29
#10

Jag ska villigt erkänna att när jag såg första filmen på bio så var det lite obehagligt. Antar att "den där" missades i alla skräckupplevelser :)

Funderar allvarligt på celibat.. :)

mangemani4
2016-05-20 21:41
#11

hehe:), i mina ögon såg det mest ut som köttet från musslor eller nått, men och andra sidan, jag var typ bara 6-7 nått när jag såg den för första gången, så jag kunde inte riktigt göra den kopplingen:P

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Hayabusa]
2016-05-20 21:44
#12

#11 Tur det, så du inte fick något trauma :)

Filbrännan96
2016-05-20 21:58
#13

Trailern till klassiska 1979 filmen är nog så pass läskig att man tappar hakan nästan… 😮

"In space no one can hear you scream"

"It´s all about the details"! Cool

Annons:
starhawk
2016-05-20 22:10
#14

#9: "oj, höll på att glömma, de har koncentrerad syra som blod, så man vågar inte döda dem."

Jo man vågar visst döda dom, se bara till att ha ett visst avstånd och ett skjutvapen så går det bra, man kan även använda Predators vapen mot dom för dom är visst syrasäkra och som framgick i Alien vs Predator så kan man använda likdelar från en Alien mot en annan Alien

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sponny
2016-05-20 23:20
#15

#0 Facehuggerns design? Gamla nyheter… 😉

Länk

The Facehugger's design is based on human hands and genitalia.

Giger, en skruvad och talangfull människa.

mangemani4
2016-05-20 23:28
#16

#12 vem säger att jag inte fick det:(. kommer ihåg det väl. min familj var på besök hos några bekanta, de satt nere och spelade kort och jag fick se på film däruppe i ett mörkt rum, "leta igenom filmerna och hitta nått skoj" they said, "se ingen hemsk bara" they said, ne ne, hur många 6-7 åringar väljer filmen i ett Bamse fodral över fodralet Alien låg i som typ såg helt "wow" ut och vilken 6-7 åring gör EXAKT som sina föräldrar har sagt när de är ensamma. hela upplevelsen blev värre utav att de vi var på besök hos hade någon skum clown docka uppe på en garderob som tittade ned på en. klarade mig igenom filmen, men det tog ett bra tag innan jag slutade att oroa mig för om något fanns under sängen.

#14 var mer tänkt som citatet från filmen, "it got a wonderfull defence mechanism, you dont dare kill it";)..men att skjuta dem på långt avstånd är ju inte säkert, se bara vad som hände när den kvinnliga marin soldaten sköt och syra sprutade på den hon försökte rädda:(. men likdelar från aliens verkar funka prima:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Jarl]
2016-05-21 13:51
#17

Är det en modell hoppas den är rörlig! Dem larverna som kommer ur bröstkorgen är ju mer läskiga!

Upp till toppen
Annons: