Annons:
Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1836 ggr
Larsa123
4/21/16, 3:08 PM

Färgkonversioner

Skulle gärna ha tips på en för färgkonverterare som är att lita på. Skulle behöva en konverterar från Humbrol till Valejjo. Nägon som har ett bra tips?

Annons:
Jolly Roger
4/22/16, 1:07 PM
#1

Finns en som heter paint4models.com som jag använder ganska mycket. Finns många färgmärken som man kan jämföra samtidigt. Funkar ganska bra men som med alla omvandlare är det ju inte 100%-igt. Man väljer att antingen ladda ner den eller köra via nätet. Uppdateras dock ganska sällan verkar det som. Nyare vallejo model air färger brukar t.ex inte finnas med.

Vallejos egna finns även att ladda ner om man googlar på vallejo Equivalent Values. Går att ladda ner som pdf-fil.

Finns många fler, ex. på humbrols hemsida och italeris så det beror lite på vilken man tycker verkar stämma bäst. Jag känner mig oftast nöjd med paint4models och vallejos dock. Hoppas det hjälper något 🙂!

wooderson
4/22/16, 2:09 PM
#2

jag har en App som heter iModelkit, den är ganska bra faktistk, vill minnas att den var gratis

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

kifobefa
4/22/16, 2:49 PM
#3

Finns en trevlig app som heter "Hobby Color Converter". Finns till Android i alla fall.

Har väl sina begränsningar, men ger en bra start vid jämförelser

Upp till toppen
Annons: