Annons:
Etikettdiorama
Läst 1708 ggr
Dioramabyggare
2016-03-06 13:19

Från häftklammer till fästkrokar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blivande fästkrokar på tankvagnen jag handlade hos Modellhuset Liden i samband med byggträffen förra helgen. Krokarna är egentligen häftklammer till papper. När tankvagnen är klar kommer den att få sällskap av antingen en Dodge WC-63 eller en Dodge Weapon Carrier, när hobbybudgeten medger 🙂.

Krokarna kommer jag att använda till att säkra den lilla oljeburken med, med hjälp av sytråd.

Annons:
Dioramabyggare
2016-03-06 13:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

"Utkast" till fästkrokar på lastsläpvagnen jag köpte på Modellhuset Liden när jag var på modellbyggeträff förra helgen.

Krokarna känns inte skalenliga, men jag hade ingen mindre böjtång, och jag kommer att göra om krokarna till enkla "hakar" i stället, lite som hur en del tältpinnar ser ut. Ändarna jag vikt över kanten på kärran är bara för att fixera klämmorna under tiden limmet härdar.

Lasten till kärran tar jag ur Italeri 419 "Field tool shop".

JaguarMkVII
2016-03-06 22:29
#2

Sånt här gillar jag. Hela världen är full av gratis användbara prylar till modellbygge… Det gäller bara att se dem.

Dioramabyggare
2016-03-06 22:35
#3

#2: Vad trevligt! Det är ju bara en fråga om att kunna tänka "utanför ramarna" 😉.

wooderson
2016-03-08 08:09
#4

snygg vagn

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Dioramabyggare
2016-03-08 10:34
#5

#4: tack tack! Och ja, byggsatsen med den och tankvagnen (http://www.findmodelkit.com/content/250-gals-tank-trailer-m101-cargo-trailer) såg jag till att greppa snabbt när jag hittade den i modellbutiken i Mariestad 🙂.

Upp till toppen
Annons: