Annons:
Etikettpansar
Läst 2283 ggr
Mecthegreat
2016-02-12 08:58

Revell King Tiger 1/72

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog en liten paus ifrån 1/35 och passade på att bygga i skala 1/72 med min son Såhär blev resultatet

Annons:
Mecthegreat
2016-02-12 09:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sonen bestämde att det skulle bli vintercamo

Mecthegreat
2016-02-12 09:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sågade upp skärmarna på båda sidor, gjorde en ny lampa fram och en ny chassie-kulspruta. Blev lite mer pill än vad det var tänkt

Mecthegreat
2016-02-12 09:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Riktig trevlig byggsats om det inte var för banden. Lögn att få det att se bra ut tyvärr

Mecthegreat
2016-02-12 09:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Om man zoomar så kan man se att kulsprutan är ihålig 😄😄

Mecthegreat
2016-02-12 09:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Första försöket att göra zimmerit i 1/72 . Blev skapligt iaf

Mecthegreat
2016-02-12 09:08
#6

Och sista bilden . Säg nu vad ni tycker om bygget , kommentera gärna om det är bra eller dåligt , kanske förbättringar osv .

Annons:
Mecthegreat
2016-02-12 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är sista bilden

wooderson
2016-02-12 09:47
#8

Vad roligt med ett Far och son bygge, det brukar jag och grabben också försöka med ibland, men han är fortfarande lite ung för att det skall bli riktigt bra.

lite konstruktiv kritik, Decaius har på sidan tipsat om hur man kan använda den tandade kanten på ett cd fodral för att göra zimmerit på vagnar, det kunde vara något att titta på, tror att det blir lättare att få ett jämt lager, och i sektioner, som det brukar se ut på de modeller som har det redan i gjutningen. likaså brukar det också vara zimmerit även på skärmar, och där insignierna sitter (vilket brukar krångla till att få dekalerna snygga enligt mig)

vad gäller brandsläckaren, så skulle jag personligen ha valt en annan kulör än just röd vilket vi har i våra hem, men jag tror att de i millitärt bruk är av annan kulör, t ex grön, grå, eller så.

tycker att du fått till banden bra, gillar också luckorna i skärmarna som ni sågat ut, vet inte om de brukade ramla av, men det ser coolt ut.

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Mecthegreat
2016-02-12 10:12
#9

Tack för beröm/kritiken . Håller med dig med zimmeriten , ska kolla på cdfodrals tekniken. Blev inte riktigt kompis med den Puttyn jag använde. Vet inte vilken som är lämpligast till zimmerit. Förmodar att du menar tornet så förkom det att en viss yta var helt ren utan zimmerit. Så där är vi i te helt överens :) . Skärmarna släppte väl i tid och otid vad man kan se på foton på nätet. Brandsläckaren har du helt rätt i , sonen ville den skulle synas så då fick den bli röd :) PS har du nån länk till cd-zimmeriten. ?

Mecthegreat
2016-02-12 12:14
#11

Kollade länken nu ,riktigt snyggt med cd zimmerit, får låna den idén till nästa bygge. Ser nu att min zimmerit blir väldigt grötig och ojämn. Tack för kritiken wooderson å länken. Alltid kul att lära sig något nytt och prova lite idéer

Upp till toppen
Annons: