Annons:
Etikettflyg
Läst 2267 ggr
Jolly Roger
1/27/16, 12:37 PM

Hobbyboss J 32 1/48

Tänkte tipsa om att det finns lite bilder av Hobbyboss stundande J-32 Lansen för beskådning på Hobbyboss hemsida. Bilder på delar, foto-ets, dekaler mm. Är ingen expert på hur korrekta kronmärken exakt ska se ut men tycker att dessa verkar bättre än deras tidigare försök. Känns dock som att kronorna är lite små och att proportionerna överlag kanske inte är helt korrekta?

Hursomhelst kul att de uppmärksammar Lansen! Alltid lika kul när det kommer nya "moulds" av svenska flygplan.

Hasegawa verkar för övrigt komma med en nyutgåva av J-35f Draken 1/72 runt april.

Annons:
[Hayabusa]
1/27/16, 1:25 PM
#1

Alltid trevligt med svenska förebilder 👍 Baserat på tidigare erfarenhet, så ska vi kanske inte ha så höga förväntningar på dekalerna. Men det finns bra alternativ att tillgå (vill jag tro).

[krutgubben]
1/27/16, 3:16 PM
#2

Trevligt!

Jolly Roger
1/30/16, 2:43 PM
#3

Min haka har slukats av mattmonstret tror jag bestämt. Tappade den rejält då jag idag såg att även tarangus släpper en lansen men i skala 1/72!! Vad händer? Ska tydligen komma i februari också. Två lansar på en och samma månad! Verkar ju tillkännagivits nov -15. Är det bara jag som missat detta eller? Kommer även en sk-61 i 1/48!

Filbrännan96
1/30/16, 3:49 PM
#4

#3 Har vetat ganska länge via Facebook tror jag att de skulle släppa Lansen i 1/72 och en Sk.61 i 1/48. Det blir intressant. Nu är det bara en tidsfråga tills de släpper Viggen i 1/72 också. 👍

"It´s all about the details"! Cool

Orso
1/31/16, 3:44 AM
#5

Rykten gick för länge sedan att Viggen i 1/72 skulle släppas av Special Hobby

Upp till toppen
Annons: