Annons:
Etikettertidskrifterreferenslitteratur
Läst 12122 ggr
Inghans42
2015-12-30 16:00

Allt om Hobby

Har hört att vår trogna hobby tidning "Allt om hobby" har ställt in betalningarna m a o konkurs tråkigt om de är så..Ja började köpa tidningen början av 70 talet som tur har man gamla nummer kvar

Annons:
Banjoman
2015-12-30 16:41
#1

Jag undrar, jag – det står inget att läsa därom på deras webbplats, och det ser ut att gå att teckna nya prenumerationer, vilket knappast vore förenligt med god affärssed om de vore i färd att gå i konkurs.

Däremot noterar jag på samma webbplats att det, apropå en bok som ursprungligen skulle givits ut av Bokförlaget Allt om Hobby, står att den nu "med anledning av den senaste tidens förändringar inom Allt om Hobby AB" kommer ges ut av Bokförlaget Modellrallaren i stället.

Låt os alltså hoppas att det är bokförlagsdelen som lagts ner/ställt in betalningarna, men att tidskriften kommer finnas kvar.

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Orso
2015-12-30 17:15
#2

I senaste numret säger dom att man letar efter ett nytt hem för tidningen men att ingenting är klart.

Henrik Larsson
2015-12-30 17:23
#3

Enligt allabolag.se så har förlaget avreggat F-skatten och under likvidation. Kanske är det tänkt att uppstå i annan skepnad eller så men de ser ut att ha tappat hårt senaste åren. Trist!

Jobbar på www.swehobby.se

petzon
2015-12-30 19:23
#4

Likvidataionen är beslutatad redan 2015-09-29 enligt allabolag.se

Banjoman
2015-12-30 20:39
#5

Hmm! Intressant. Eller nå't.

Jag loggade just in på AoH:s kundsidor, och finner där att de säger sig ha skickat mig en förnyelseavi per den 15/12, för nästa års prenumeration. Det låter med andra ord som att jag bör höra av mig till dem innan jag betalar … 🤔

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Banjoman
2016-01-07 11:10
#6

En förnyelseavi för min prenumeration på AoH trillade häromdagen ner i min brevlåda (för övrigt samma dag som senaste numret, 8/2015, anlände).

Givet att bolaget som nämnts är på väg att likvideras (enligt uppgifter på andra fora skall det handla om en tvångslikvidation från Bolagsverkets sida på grund av utebliven deklaration för 2014, men det vet jag neturligtvis inte om det verkligen stämmer), och att det lilla som står att läsa i ärendet i senaste numret är väldigt vagt hållet, kändes det onekligen en smula osäkert att betala in pengar till ett företag som snart inte längre lär finnas till.

Jag har därför skrivit till redaktionen (ännu inget svar) samt nu också talat i telefon med deras prenumerationskundtjänst. Från den senare fick jag veta att de bara fått vaga besked från förlaget, men att de faktiskt fått höra att det är tveksamt huruvida utgivningen kommer kunna fortsätta!

Med ett något tungt hjärta har jag därför beslutat att inte förnya min prenumeration innan dess det är helt och fullt klart vad som kommer ske. Jag vill givetvis å ena sidan gärna stödja fortsatt utgivning av en tidskrift som förgyllde mina tonår, och som jag alltjämt läser med stort nöje och intresse, genom att prenumerera, men jag är å andra sidan inte intresserad alls av att kasta pengar i någon sjö, och till dess tydliga besked gives och trovärdiga löften utfärdas är Allt om Hobby AB i mina ögon just en sådan.

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Annons:
[Loke karlsson]
2016-01-07 19:58
#7

Vi betalade en helårsprenumeration hos de igår

Banjoman
2016-01-07 22:23
#8

#7 Då hoppas jag verkligen att min pessisim är helt ogrundad! Eller ja, det gör jag ju även annars; ett besked om att utgivningen kommer fortsätta skulle glädja mig väldigt mycket!

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Banjoman
2016-02-12 14:37
#9

Då ett nytt nummer var aviserat til i tisdags, 9 februari, undrar jag om de av er som har en alltjämt löpande prenumeration också har fått något i brevlådan?

Jag kan för min del i alla fal inte hitta något på Pressbyråns webbplats … 🤔

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Banjoman
2016-02-12 14:40
#10

Mittåt! En googling gervid handen att nästa nummer, ånyo enlgt Pressbyrån, nu är aviserat till den 23 instundandes …

Vänta och se, med andra ord!

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

petzon
2016-02-17 22:31
#11

AoH:s facebook uppdaterades nu ikväll med att nästa nummer kommer ut i handeln 1/3. Gott hopp alltså

Banjoman
2016-02-18 07:18
#12

#11 Mmmm … skulle kommit ut den 9/2; skulle sedan komma ut den 23/2; sägs nu skola komma ut den 1/3. Tror det när jag ser det – men hoppas naturligtvis att min skepticism kommer visa sig obefogad!

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Inghans42
2016-02-18 19:39
#13

Under tiden man väntar på fortsättning får man ta fram dom gamla tidningarna från 70-80 talet där stod bättre artiklar på den tiden ….tycker🙂 jag Styrman Hansson

Annons:
petzon
2016-02-18 22:13
#14

Jag brukar säga att en pessimist är en optimist med livserfarenhet , men i detta fall är jag  optimistisk, på Facebook visades en bild på omslaget och en utförlig innehållsförteckning i det kommande numret, så jag vågar hoppas att tidningen kommer inom kort.

Håller med Styrman Hansson om att de bästa årgångarna var de på 80-talet, 84 är min favoritårgång, tätt följd av 83

Inghans42
2016-03-02 19:02
#15

Har nu inhandlat tidningen nr 1 halva innehållet handlar om plastmodeller för i tiden sa man allt om tåg, nu kallar man tidningen allt om plastmodeller ..var är artiklar om ånga, fartyg, båtbygge,modellflyg m m

petzon
2016-03-02 21:25
#16

Fick men med posten idag, Visst är det mycket plast, men jag tycker om att läsa om sådant som jag inte själv bygger då får jag inspiration som ajg kan använda till egna byggen, finns mycket att lära av andra hobbygrenar som man har nytta av i egna byggen. Oavsett vilken hobbyinriktning man har så är det alltid för mycket av de andra i tidningen.

Banjoman
2016-03-03 10:49
#17

Även jag fick, trots ännu inte förnyad prenumeration, ett exemplar av nummer 1/2016 med posten häromdagen, liksom en (ytterligare) påminnelse om/erbjudande att förnya.

Efter att ha utväxlat e-brev med redaktionen i ärendet har jag nu bestämt mig för att fortsätta prenumerera, och således betalat in erforderligt belopp. Även om det nuvarande förlaget är försatt i likvidation verkar det finnas tillräckligt goda förhoppningar om att ett nytt bolag som kommer ta över prenumerantstocken skall bildas av nuvarande ägare för att jag skall tordas ge dem mina pengar.

Till syvende og sist vill jag ju att tidningen överlever, vilket får vara värt det eventuella mått av chanstagning som en förnyad prenumeration innebär; att under omständigheterna inte fortsätta prenumerera vore ju att ge en liten men dock knuff i motsatt riktning, och således kontraproduktivt.

Vad gäller innehållet i tidningen nu för tiden delar jag helt och fullt petzons mening: jag läser inte i första hand AoH för de (ganska sällsynta) artiklar som handlar om fartygsmodellbygge, utan just för att jag finner det spännande och intressant att få veta mer om sådana grenar av modell- och teknikhobbyn som jag inte ägnar mig åt själv, på samma vis, för övrigt, som jag har stort utbyte av alla de olika former av modellbygge som diskuteras här på forumet!

Om fartygsmodeller läser jag i stället desto mer (och bättre) i brittiska Model Boats -- en annan klassisk tidskrift!

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: