Annons:
Etikettpansar
Läst 1514 ggr
mangemani4
2015-11-20 20:26

Färg på ryska tanks?

vilken utav följande färger(vallejo) skulle kunna passa på en T-34?

USA olive drab

USA dark green

cammo olive green(antar att det är tyskarna cammo)

german cammo dark green

enligt byggbeskrivningen så ska vallejos russian green vara den korrekta färgen, men då russian grren är den enda färgen jag behöver, så känns det onödigt att göra en beställning på typ 1-2 flaskor och dra på sig onödig frakt, så jag tänkta handla hos alfahobby. dock så såg jag på deras sida att de inte har russian green, men vill minnas att amerikanarnas färger på tex sina shermans är en liknande färg som de på ryssarnas, så jag plockade ut dessa färger som jag tror är riktade mot amerikanska tanks. har själv aldrig använd just de här kulörerna, så jag vet inte hur de ser ut.

vilken utav dessa skulle kunna passa istället för russian green?

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
Filbrännan96
2015-11-20 21:05
#1

Annars har Mamoco den färg du söker efter och om det är 1-2 flaskor som du säger med 49 kr frakt men om du inte vill betala så mycket frakt kan du isf vända dig till Dinochmionhobby där han han skicka för minst 3st färg/lim för endast 29kr

"It´s all about the details"! Cool

Micke72
2015-11-20 21:38
#2

Model color 70894, är Russian Green (Camo olive green) annars har du Model Air 71017.

Filbrännan96
2015-11-20 21:51
#3

Model Air 71017 var den jag syftade på!

"It´s all about the details"! Cool

Upp till toppen
Annons: