Annons:
Etikettertidskrifterreferenslitteratur
Läst 1701 ggr
JaguarMkVII
4/30/15, 2:52 PM

Har någon provat e-tidning?

Jag prenumererar på Model Military sen några år. Tyvärr är tryck och papperskvalitet rätt dåliga vilket jag påpekat för utgivaren.  Responsen var "Jomen det vet vi…" Inget händer så jag funderar på att byta till e-upplagan istället. Har nån provat den? Är det högupplösta bilder?

Annons:
AkrylBob
4/30/15, 5:30 PM
#1

Jag kör själv uteslutande med e-tidningar och e- böcker då jag tycker det är smidigare än att fylla bokhyllan med en massa papper som tar upp en massa utrymme och måste dessutom dammas av.🙂

Om du vill ha ett nummer och kolla på så säg till så kan jag skicka dig ett
e- ex. av Model Military.

MarkusN
4/30/15, 5:50 PM
#2

Får jag nyfiket fråga hur ni prenumererar? Direkt av utgivaren/förlaget eller via någon tjänst där man kan prenumererar på fler olika tidningar? 

Har länge tänkt jag skulle kolla upp något bra alternativ, men aldrig kommit till skott.

JaguarMkVII
4/30/15, 5:52 PM
#3

#1: jag tackar och bugar. Det kommer ett pm med min e-mail till dej.

AkrylBob
4/30/15, 7:13 PM
#4

#3 Kolla din mejl.😃

Hoppas att den kommer fram, filen var rätt så stor för e-mejl.

SwedBear
5/1/15, 10:26 AM
#5

Jag penumererar på två sätt. Majoriteten av engelska tidningar går via Pocketmags som finns både för IOS och Android.  Jag betalar prenumerationer via Google Play och kan avbryta när jag vill. Jag har också köpt enstaka.

Sen prenumererar jag på Fine Scale Modeler via appen Zinio (eller närmare sagt via deras hemsida som ger mig både pappersversionen och digitala versionen). I Zinio ligger också en del av deras böcker.

På min Ipad har jag också köpt enstaka nummer av en tysk modelltidning. Sen finns det en app som heter Magzter som är som Readly, d v s du betalar en summa per månad och får access till 2500+tidningar. Man kan också prenumerera på enstaka tidningar eller köpa enstaka tidningar. Här läser jag Scale Aircraft Modeling. 

Det blir mkt billigare än att köpa tidningar i pressbyrån eller press stop. Samtidigt gillar jag ibland att ha papperstidningar så till och från köper jag på mig nummer ändå. Men jag gillar att det är enkelt att gå tillbaka till tidigare nummer och bläddra fram artiklar. Jag har nämligen inget bra system för papperstidnignarna :).

Mals Way
5/1/15, 1:34 PM
#6

E tidningar e grymt…. My opinion…analogtt e störtskönt i denna digitala värld….på semester….solstol….man kan ändå intr läsa på mobilen eller paddan pga solen… digitalt jupp snabbt o smidigt…men ack vad gött m en tidning old scool…i badet….solstol whatever…. Sen sitta o bläddra….. Men thats me….

Annons:
SwedBear
5/1/15, 3:10 PM
#7

Tja, när jag hade min Sony-platta som är vattentät så oroade jag mig inte om vatten i badet. Och ute i solen - usch, vem sitter i sol nuförtiden ;). Jag föredrar en solstol i skuggan ändå så då är det inga problem.  

Men jag håller med dig, ibland är det trevligt att bläddra.

JaguarMkVII
5/1/15, 10:14 PM
#8

#1: Nu har jag studerat den och jag är nog lite sugen att styra över på e-tidning. Först får det bli en padda dock. Tack för hjälpen!

AkrylBob
5/2/15, 9:36 AM
#9

#8: Varsågod!🙂

Upp till toppen
Annons: