Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 2009 ggr
SwedBear
2015-03-30 01:02

GB 86: Bygglogg: Boeing SST Supersonic Clipper

Medan jag tar igen mig från all ets hos mitt P-61-bygge och väntar på nya dekaler för min Thunderbird så tog jag mig ann ett lite annorlunda projekt.

Det är inte orginalet från 60-talet utan återutgivningsex från 2005  (tror jag). Men det är en gammal goding med upphöjda panellinjer, lite flash och väldigt sparsam instruktion. Och skala 1/200 …. Man får två modeller med, en som flyger och en som är på marken, och även ett ställ.

Allt plast är i vit färg och ganska mjuk variant. Det är inte mkt delar och det finns som sagt en del "flash" på den. Dock inte så mkt utskjutningsmärken. Och som sagt upphöjda panellinjer. 

Det här är i stort sett hela manualen :). Knappt några färgangivelser mer än längst ner på varje sida där det står (måla hjul svarta, måla flygkropp upp till en viss liunje vit osv). 

Jag köpte modellen på tradera och fick med nyare dekaler för både en Pan Am-maskin och en Japan Airlines-maskin. Orginalet har bara märkning för Pan Am.

Annons:
SwedBear
2015-03-30 01:05
#1

Jag räknar inte med att detta kommer ta så lång tid.

Några av delarna. Notera hjulen.

Det blir två stora plan. 

Båda planen består av en över halva och under halva som klistras ihop. Det finns några få "pins" som ska styra dem rätt men det krävs mkt tejp och annat för att hålla ihop varje plan medan limmet torkar. Och sen så krävs det en del filande och fyllande, dock inte jättemkt.

I morgon ska allt primas och sen blir det vit och aluminium för hela slanten.

Upp till toppen
Annons: