Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 2952 ggr
Anmark
1/30/15, 6:21 PM

GB 90: Junkers Ju 88A-1, Pro modeller 1/32

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja! Då har man satt igång med den här besten. Modellen är i grunden en Revell och pro modeller är väl även en del av Revell på något sätt. Någon bild på lådan har jag inte men här är en länk om någon är intresserad https://www.scalemates.com/products/product.php?id=191724

[Länk: GB #90//ElLobo]

Jag ska försöka dokumentar med foton så gott jag kan, ofta går det av bara farten så står jag där utan bilden ändå. Vi börjar väl med två stycken. 

Plockepinn med cockpitdelar som dessutom har fått ett lager rlm 66 efter den här bilden…

Annons:
Anmark
1/30/15, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och en på IP:n, den ligger och torka med den övre etsdelen så den är inte riktigt klar. Det finns lite extra fuffens till det här bygget i form av ets, resinhjul, färdiga masker. Förhoppningsvis kanske det blir något gjort imorgon. 😃

robban64
1/30/15, 7:55 PM
#2

Jösses,här pågår det stora saker. Vilken best,vad blir det för mått på denna färdigbyggd?

Anmark
1/30/15, 8:56 PM
#3

Phtja 44cm lång och 56cm bred ungefär. Vet inte vart jag ska förvara den sen.

robban64
1/30/15, 9:10 PM
#4

He,he det löser sig. Följde etset med modellen? Ser väldigt fint detaljerad ut. Är lite svag för större plan i större skalor… som du kanske sett i mina byggtrådar. Kommer följa detta med intresse och man kan alltid skaffa ett vitrinskåp till..

Anmark
1/31/15, 3:04 PM
#5

Nej, etsen är från eduard. Köpte endast setet för cockpiten men det finns för hjulhus och dylikt i ett annat set. 🙂Ja större skalor har sina fördelar, storleken är inte en av dem men men. Har sett dina byggen, otroligt fina. Just revells 1/32 plan går ju att få för hyfsade summor!

robban64
1/31/15, 7:50 PM
#6

Aha,kan tänka att etsprylarna är lite mer lättjobbade i 1/32. Största fördelen med större skalor är att man kan få till en vettig detaljering som verkligen syns.Sen är ju delarna större och det blir lättare att se vad man håller på med….i alla fall för mig som kommit upp i åren och har lite grumlig syn. Men som sagt byggena tar en jäkla plats och det går åt väldigt mycket färg.

Annons:
Anmark
3/2/15, 4:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det har blivit lite gjort senaste dagarna. Ont om byggtid i dessa dagar. För att sätta stämningen lite så kan man lyssna på det här stycket https://www.youtube.com/watch?v=1teoC2aMVtY 😃

Anmark
3/2/15, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Andra sidans cockpitvägg

Anmark
3/2/15, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Förarens stol med påbörjat bältesmontering.

Anmark
3/2/15, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Och sporrhjulet! Nu ska bara ytterligare lite bälten fixas sen är det dags att sätta ihop besten!

robban64
3/2/15, 6:24 PM
#11

Jisses vad tjusigt!!!

Banjoman
3/2/15, 7:52 PM
#12

Verkligen otroligt läckert – både byggsatsen och det åstadkomna resultatet (i synnerhet det sistnämnda)! 🤤

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Anmark
3/2/15, 8:20 PM
#13

Tack och bock! Hoppas få lite mer byggtid så man kommer någon stanns. Har en viggen som vill bli byggd också.. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: