Annons:
Etikettscience-fiction
Läst 2324 ggr
Tradingfin83
1/24/15, 2:31 PM

Tradingfin83 Projekt #3 T2 Judgment Day Aerial HK

Då var det äntligen dags att sätta gång med mitt första bygge ur den fiktiva världen. Och byggmodellen till ära håller jag naturligtvis på att se alla fyra Terminator-filmerna; The Terminator, Terminator 2: Judgment Day, Terminator 3: Rise of the Machines och Terminator Salvation. Ett litet tema jag tänker köra med alla modeller jag bygger inom denna kategori, se dess filmer, läsa dess böcker eller serier, spela dess spel. Två flugor i en smäll, kombination av två intressen. :)

Redan under de inledande sekunderna i första filmen (se filmen ovan), The Terminator, ser man för första gången en HK Areal. Men maskinen får även skärmtid i de resterande tre filmerna.
Med sina lasrar, missiler och plasmakanoner gav den effektivt flygunderstöd åt SkyNet's marktrupper, speciellt Series 800 Terminator. Och var på så vi en av den mänskliga resistansgruppens farligaste fiende. 

Som en parentes kan jag nämna att i sommar har Terminator 5: Genisys premiär. Då är vår kära Arnorld tillbaka i rollistan.

Nedan följer bilder på kartongens innehåll. Byggsatsen innehåller 69 delar i skalan 1/32. 

Annons:
StefanW
1/24/15, 10:09 PM
#1

Detta ser vi fram emot!

Stefan - Modellbyggare

Tradingfin83
3/4/15, 5:25 PM
#2

Hejsan,

Trodde ni att ni hade blivit av med mig? Va?

Neej,  har bara varit upptagen ett par veckor. Livet och annat kom emellan.

Hur som helst. Har fixat och målat några kvällar nu. Färgen gillar jag starkt, bli väldigt snyggt enligt mitt tycke.

Nu har jag inte så mycket erfarenhet, men jag tycker passformen på denna modell har varit suverän! Är det oftast så med Pegasus modeller? Någon som har erfarenhet?

Tradingfin83
3/20/15, 6:20 PM
#3

Då var den klar.                             

Resultatet:

[Jarl]
3/20/15, 9:20 PM
#4

Spännande projekt älskar terminator vad mer ska du bygga?

Tradingfin83
3/20/15, 10:19 PM
#5

Nästa bygge blir även det film. Dock inte något ur Terminator. Det blir Ghostbusters istället:

Upp till toppen
Annons: