Annons:
Etikettnyheter
Läst 3311 ggr
Filbrännan96
2014-12-22 14:27

Nyheter - Airfix

Airfix 2015

Airfix har givit oss försmak vad de kommer att släppa för modeller nästa år och de flesta ser intressanta ut, bland annat Boulton Paul-Defiant kommer nog säkert att bli "New Tooling" och mycket snyggare än från hur den såg ut tidigare så det blir kul att se vad det har gjort med den. Shackleton och Armstrong Whitley några nya ovanliga plan man inte ser så ofta ska oxå komma i produktion och många fler. 

LÄnk:

http://www.airfix.com/news/welcome-to-airfix-2015

"It´s all about the details"! Cool

Annons:
[Hayabusa]
2014-12-22 16:33
#1

Intressanta nyheter, tycker jag. Kul med en "Kate", det gillas 👍 Dessutom släppte Airfix alldeles nyligen en Dornier Do17z (1/72) som lär vara fin.

Filbrännan96
2014-12-22 17:10
#2

#1 De har även släppt Blenheim Mk.IV och Folland Gnat nyligen som verkar tjusiga 👍

"It´s all about the details"! Cool

[Roftic]
2014-12-22 19:39
#3

Glöm inte bort den nya he111 (p?) som de ska släppa. Blenheimen ser väldigt fin ut! Skulle gärna lägga vantarna på en sån…

[Roftic]
2014-12-22 20:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hmm roligt med en ny D H Comet 4b men skalan var nått nytt: :D

[Roftic]
2014-12-22 23:37
#6

#5 Jaha så ny var den inte…

Annons:
felle-j
2014-12-23 01:35
#7

#4 Haha hade nog blivit väldigt liten i den där skalan.

ElLobo
2015-08-15 00:25
#8

 . felle-j . 2015-08-14 14:54

Nyligen så kom Airfix ut med nyheten att de kommer släppa en byggsats i skala 1:48 av Gloster Meteor F.8. En riktigt trevlig nyhet! Av bilderna att döma ser den oerhört fin och detaljerad ut. Kommer den gå att bygga som Svensk Flygtjänst möjligtvis? Lite andra nyheter är det också, bland annat en ny Stuka i 1:72.

Länk

[Hayabusa]
2015-08-16 07:09
#9

Trevligt med en Meteor i skala 1/48. Personligen skulle jag gilla ar se en riktigt bra DH Vampire i skala 1/48. Trumpeter har förvisso en i sitt utbud, men den är långt ifrån bra.

felle-j
2015-08-16 12:03
#10

#9 Håller med, en Vampire i 1:48 vore riktigt kul. Tror att en sådan är ganska eftertraktad så det är nog inte omöjligt att en dyker upp på marknaden inom en snart framtid.

mangemani4
2015-08-16 20:29
#11

jag skulle vilja att Airfix införde de där 2 berömda bondgårdarna från waterloo igen. har för mig att det var de som sålde dessa och togs ur sortimentet precis när jag hade påbörjat waterloo slagfältet.

nån får rätta mig om jag har fel nu när jag påstår att de var de som sålde dessa.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

MarkusN
2015-08-17 11:41
mangemani4
2015-08-17 12:07
#13

#12 första länken hittade inget:) och italerie länkarna fick jag inte ut något utav tyvärr, inte ens om man tog "översätt"=/

italerie (och en hel del andra märken) har eller håller på, lanserat sina kits för att fira 300 årsdagen utav slaget vid waterloo, dock så har jag hört(från vintage kits byggare) att dessa aniversity kits är lite crappy, typ att de bara slängt i 4-5 kits med figurer och inkluderat en utav bondgårdarna(som inte är den bästa precis) i en större låda med penslar och färger.

hörde efter med alfa hobby för ett tag sedan om de kunde beställa hem la haye saint, har för mig att den enda de hittade just då var från Airfix och den hade tagits ur sortimentet, utöver det så fanns det ingen annan kit med bara bondgården,

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
JamesLongstreet
2015-08-17 14:29
#14

italeris och revells 200-års set verkar bäst, med figurer som varit sällsynta ett tag som nu ges ut på nytt. Men visst hade det varit bättre med lite nytt unikt material/figurer…

edit airfixs bondgård går att få för ett par hundralappar löst, sen om det är kvalite eller inte vet jag inte.

MarkusN
2015-08-17 14:56
#15

#13 sorry, jag hade ju kunnat prova länken själv, det hade  smugit med ett %-tecken för mycket i länken: nytt försök (men de tär ju ett saftigt pris, speciellt om du bara vill ha byggnaden)

mangemani4
2015-08-17 16:23
#16

mjo, där har vi ett utav kitten och Airfix(om man nu är ute efter dessa kits) verkar vara ett utav de bästa, de hade ett till, ett vintage som verkade mer intressant, men det tog de bort tråkigt nog, den bondgården hade jag inte tackat nej till, medföljande figurer eller ej.

men det är inte en bondgård från ett kit som jag menar. den jag syftar på var helt separat och var mer grundligt och fint gjord och i 1/72 skala. att jag inte kan komma på tillverkaren, har ju för mig att det var Airfix, de håller ju på mycket med byggnader och dioraman/kit sets, så jag tycker att det borde ha varit dem och enligt alfa hobby så var en separat bondgård bortplockad ur sortimentet.

nu ligger iofs waterloo projektet på is sen länge och jag är inte i behov just nu utav bondgården, men skulle ändå vilja hitta och köpa den för framtida bruk.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

felle-j
2015-08-28 15:41
#17

En Boeing B-17G Flying Fortress i skala 1:72 kommer också nästa år från Airfix. Den ser jag framemot. Hoppas nu på en ny Handley Page Halifax B Mk. III snart då det är en av mina favoriter av de fyrmotoriga bombarna. 

Verkligen kul att Airfix kommer med nyheter såhär ofta och att de visar lite vad som pågår i bakgrunden. Annars kan man tro att det är helt dött.

Länk

mangemani4
2015-08-28 16:47
#18

#14 italeris set bjöd på en till synes bättre byggnad(dock bara halva bondgården) men bjöd på fina figurer(målat ett antal boxar utav de som följde med och de är väldigt fina), dock var det snålt om artilleri och lite mer figurer kunde inte ha skadat. revell hittar jag inte så mycket om, men utav det lilla som jag hittade så verkar det mest vara figurer de har med i sitt set(?).

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Filbrännan96
2015-08-28 17:14
#19

#17 Det var riktigt trevliga nyheter som ska komma framöver. Dem ser man framemot när de släpps 😃

"It´s all about the details"! Cool

Upp till toppen
Annons: