Annons:
Etikettsajten-och-ifokus
Läst 5205 ggr
Orso
11/25/14, 12:47 AM

Bilder i inläggen

Snälla använd inte bildväxling i inläggen (fler bilder i samma inlägg)

Det är ju omöjigt att få se något när biden skiftar hela tiden. Det saknas bara tråkig musik för att det ska bli MTV av det hela 🙂

Jag är för gammal för att hinna reagera på vad som syns i bilderna så nu rullar jag tyvärr bara förbi inläggen utan att fästa någon uppmärksamhet vid dom.

Så, nu har gnällgubben sagt sitt.

Annons:
VildaVittra
11/25/14, 1:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Klicka på bildspelet så stannar det, sedan kan du bläddra själv genom att klicka på pilarna i bilden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Orso
11/25/14, 3:03 AM
#2

Men som den gnällgubbe jag är tycker jag att det var bättre förr. Klickade man på bilden öppnade den upp i fullformat. Dessutom har jag nästan lärt mig att hålla unda muspekaren från mitten så man slipper att den j-a reklamen startas.

Det känns som om iFokus riktar sig till mycket yngre klientel Samla på bokmärken eller vad det nu är för trams som dyker upp när man varit "duktig" och massor av skit som rör sig på skärmen. Jag höll mig undan länge då iFokus började fungera riktigt dåligt med Opera. Nu har jag gjort ett nytt försök och det funkar bättre men för mycket av nyheterna är trams som mest irriterar.

ElLobo
11/25/14, 5:00 AM
#3

Jag kan bara hålla med Orso! Använd inte bildväxlingen på sajten. Eftersom iFokus inte vill bygga in en funktion som gör att man kan blockera bildväxlingen så kan jag bara be alla att lägga in bilde på det gamla vanliga sättet.

Decaius
11/25/14, 7:05 AM
#4

Jag instämmer. Bildväxlingen funkar kanske bättre i andra sammanhang, men här känner jag mig lite konservativ och föredrar att titta på inlägg med en bild…

JaGa
11/25/14, 7:33 AM
#5

Bra skrivet Björn, håller helt med dig, bättre förr…😉

starhawk
11/25/14, 10:46 AM
#6

Jag är en rätt konservativ gammal gubbe men den här bildväxlingen har jag inget emot tack för tipset VildaVittra

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Egizzz
11/25/14, 11:00 AM
#7

Prövade själv bildväxling här! Fick ingen bra känsla! Så det skiter jag i i fortsättningen! Over n´ Out!  
// Egizzz  😎

[Hayabusa]
11/25/14, 11:27 AM
#8

Modeller skall visas utan bildväxling 🤓

Charlie82
11/25/14, 11:49 AM
#9

Har testat bildväxlingen men säger som det flesta andra, det var bättre förr (fast det var sämre) :D

Decaius
11/25/14, 11:56 AM
#10

Ju för desto bättre!

WildeSau
11/26/14, 12:45 AM
#11

Håller med Orso.

De  rörliga avatarerna togs bort för något år sedan för att de var störande.
Varför då införa bildspel??? 🤢


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
11/26/14, 12:01 PM
#12

Då hoppas jag att vi slipper se fler bildspel publicerade på sajten. 🙂

Fridaaaa
11/26/14, 12:04 PM
#13

#11 Fast är ju skillnad, rörlig Avatar kan man inte pausa, det kan man busenkelt med bildspel.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
ElLobo
11/26/14, 12:05 PM
#14

Det är enklare om man kan stäng av eländet en gång för alla, direkt på sajten.

Hektor
11/27/14, 12:20 AM
#15

Heja Orso!

ElLobo
12/9/14, 5:09 PM
#16

Jag påminner om att ni försöker undvika att använda bildspelet.

Jag kan inte förbjuda någon att använda det, men det skapar ju  mest irritation …  tycker både jag och många andra.

[Roftic]
12/9/14, 5:23 PM
#17

Kan bara hålla med dig Ellobo! Mycket enklare att se bilden utan att den byts var 5s.

Fridaaaa
12/9/14, 5:52 PM
#18

#17 Man kan pausa och bläddra själv 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StefanW
12/9/14, 6:04 PM
#19

Som gammal stofil man är (om någon frågar barnen..) så ser jag helst att det är en bild/inlägg. Är inte förtjust i rullande bildspel.

Stefan - Modellbyggare

[Roftic]
12/9/14, 7:02 PM
#20

#18 Jo men jag tycker att det är lättare att se när det inte är bildspel.

Annons:
Fridaaaa
12/9/14, 7:03 PM
#21

#20 Mjo men förstår inte riktigt skillnaden om man bläddrar bland bilder eller om de ligger efter varandra? Men är jag det alla tycker vi olika 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ElLobo
12/9/14, 7:04 PM
#22

Att pausa tycker jag inte är bra. Inget alternativ för mig! Då bläddrar jag bara vidare till nästa tråd.

[Hayabusa]
12/9/14, 7:40 PM
#23

En klar fördel med att ha 1 bild per inlägg är att det går att se bilden i sin fulla storlek. Det verkar det inte göra vid bildspel. Stora, fina bilder är något som jag uppskattar.

felle-j
12/9/14, 7:47 PM
#24

#23 Det går, men man måste högerklicka och välja "Öppna i ny flik". Ganska jobbigt att behöva göra det hela tiden så att endast ha 1 bild per inlägg är att föredra.

ElLobo
12/9/14, 7:59 PM
#25

I och för sig … Om jag vill vara ful. .. 😈

Jag kan väl gå in i trådarna och plocka bort alla bilder utom en - då blir det inget bildspel, och så är trådskaparen tvungen att lägga ut bilderna igen. 😂

[Hayabusa]
12/9/14, 8:29 PM
#26

Inga bildspel, tack.

Greenhorn
12/10/14, 12:10 AM
#27

Inga bildspel! Please!

Annons:
starhawk
12/10/14, 7:42 AM
#28

Hade tänkt att använda mig av detta med bildspel men efter det rabiata motståndet som råder här så är det kanske lika bra att jag låter bli

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
12/10/14, 12:14 PM
#29

Ja, inga bildspel!

Banjoman
12/10/14, 12:47 PM
#30

#16 Noga sett kan du väl faktiskt det, i egenskap av Sajtvärd … dvs. förbjuda bildspel på forumet; så vitt jag har förstått iFokus regler är det sajtvärden som "äger" sajten, och därmed inom lagens och iFokus allmänna råmärken bestämmer vad som går för sig … eller inte.

Däremot behöver man ju inte vilja ta det så långt som till ett formellt förbud, bara för att man teroetiskt sett kan utfärda ett. Detta är till yttermera visso sant så länge förbudet i fråga bara skulle ha formen av en regel som användarna måste informeras och påminnas om och som kräver aktivt jagande efter regelbrytare för att säkerställa efterlevnad, i och med att det saknas tekniskt stöd (läs: möjlighet för sajtvärden att permanent stänga av funktionen) för ett dylikt förbud.

Ett intressant inlägg på Support iFokus häromdagen ville dessutom göra gällande att bildspelen, så som de just nu är (eller i alla fall just då var) utformade, bryter mot upphovsrättslagstiftningen, enär systemet (hävdas det) automatiskt tar bort metadata då det formaterar om bilderna för att få dem att passa i bildpselsfuktionen …

I övrigt instämmer jag för min personliga del i gnölkören: jag tycker också att bildspelen så som de nu ser ut och fungerar stör mer än de tillför. Den gamla möjligheten, däremot, att få upp samtliga bilder i tråden i ett flytande bildbläddringsfönster, saknar jag fortfarande mycket! 😭

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Belgarion69
12/11/14, 4:59 PM
#31

Sorry, det blev bildspel på mitt senaste inlägg då jag inte läst denna tråd….Med svansen mellan benen och skämskudden uppe så ska jag låta bli det nästa gång…😞

Belgarion - amatör på tillväxt

nickiee
12/15/14, 9:33 AM
#32

gillar heller inte bildspel .är bara så rörigt man hinner ej se bilden ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

MarkusN
12/15/14, 11:45 AM
#33

och här har jag lagt upp mitt Bountybygge i en massa bildspel (utan att läsa denna tråd) för att jag utgick ifrån att folk är trötta på att scrolla…. Sorry bot och bättring utlovas!

Upp till toppen
Annons: