Annons:
Etikettdekaler
Läst 2835 ggr
Magnuzk
2014-10-13 01:11

Peddinghaus Decals

Någon som vet något om Peddinghaus Decals, hur de mäter sig med andra märken? http://peddinghaus-decals.de/index.php

Annons:
Roca
2014-10-13 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Magnus,

jag har använt mig av ett par ark i skala 1:87 från Peddinghaus Decals. Styrkan hos denna tillverkare är ju helt klart urvalet av förebilder, t.ex. för mina tyska brandbilar är det endast Peddinghaus och TL Decals som kan stå till tjänst med eftermarknadsark. Dekalerna själva var lite  svårarbetade, tjock dekalfilm och jag är inte säker, måste gräva fram arket och kolla närmare, men jag tror att filmen så att säga täcker hela arket och inte är uppdelat på de individuella märkningarna. Så tror jag att det var på just mina set, men det är inte säkert att det stämmer för t.ex. 1:72  flygplansdekaler. Här en bild på ett av mina ark:

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Roca
2014-10-13 11:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har hittills använt mig av dessa dekaler till en modell; min Ts 2,5a från Feuerschutzpolizei München.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Magnuzk
2014-10-13 22:45
#3

Ja, jag gissade att filmen var lite tjock, det såg så ut. Jag upptäckte dessa igår av en händelse och såg att det finns 1/72 till u-boot, men även Gruppe-dekaler. Har en Typ IXC som kanske ska få andra dekaler och Peddinghaus är ju väldigt intressanta och inte så dyra så jag kan ju köpa och testa.

Tack för det, Peter!

Roca
2014-10-13 22:54
#4

Gör så Magnus, lycka till med ubåten!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Magnuzk
2014-10-13 23:02
#5

Tack, det ska bli kul att bygga den när det väl blir av. Har köpt en hel del ets till den. Behöver ett verktyg som jag beställde i juni, men som jag inte fått än och kommer inte att få från företaget där jag beställde utan måste söka mig någon annanstans.

Upp till toppen
Annons: