Annons:
Etikettsajten-och-ifokus
Läst 1951 ggr
ElLobo
6/23/14, 12:08 PM

Nya iFokus version 3.0

Grabbarna bakom iFokus har tagit fram en helt ny version av iFokus. Och vi sajtvärdar har fått det stora nöjet att prova den i några dagar. Och idag är det premiär, det kan förekomma driftstörningar under dagen. Så här skriver Niklas:

"Om allt går enligt planerna kommer vi att gå över till nya versionen av iFokus idag. Jag kan inte säga något mer exakt än så för det är en del att göra. Vill ni informera på era sajter är det fritt fram.

Räkna med att det blir störningar och att iFokus inte kommer att vara tillgängligt hela tiden. Håll tummarna!"

Annons:
[jamtestam]
6/23/14, 5:20 PM
#1

Ser väldigt  snyggt  ut.

Banjoman
6/23/14, 5:38 PM
#2

Ser alls inte illa ut, men jag konstaterar att åtminstone för ögonblicket verkar den flytande bildvisningen inte fungera, vilket i trådar sådana som de ofta ser ut här på modellbygge, med många bilder, inte är så lyckat, än om jag förstås hoppas att detta bara är ett av de annonserade inkörningsproblemen …

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

MarkusN
6/23/14, 5:48 PM
#3

Jag gillar det! Luftigt och lugnare. 👍
Vad är flytande bildvisning?

StefanW
6/23/14, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Äntligen som Gert sa… tänker på bilden längst upp. Ett flygplan symboliserar mycket av våran hobby, utan att på något sätt förringa övriga typer av farkoster och figurer!

Stefan - Modellbyggare

Banjoman
6/23/14, 7:47 PM
#5

#3 "Flytande bildvisning" var kanske lite luddigt formulerat, ja … 🤦‍♂️

Det jag menar var att om man i den tidigare versionen klickade på en bild i en tråd så fick man upp den i större format i ett separat bildspelsfönster, där man sedan genom att klicka i vänster- respektive högerkant kunde bläddra bakåt respektive framåt genom samtliga bilder i tråden. Mycket tacksamt, tycker jag, t.ex. när någon lagt upp en hel svit bilder på en modell.

Just nu fungerar inte detta – om man klickar på en bild öppns den i större format i samma fönster, och man måste backa i webbläsaren för att komma tillbaka till tråden.

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

MarkusN
6/23/14, 8:25 PM
#6

#5 aha! Ja den funktionen hade det ju varit praktiskt att få tillbaka. För att inte tala om bild- och albumfunktioner med mer muskler överlag! 🙂

Annons:
JaguarMkVII
6/23/14, 9:07 PM
#7

Jag tycker det ser bra ut. Det jag framför allt gillar är att sidan lirar ihop med Windows 8. W8 gillade inte bilder på MiF så det såg ut som hej kom och hjälp mej men nu funkar det.

Dan016
6/23/14, 9:39 PM
#8

Gillar uppdateringen av sidan👍! Saknar däremot antal besökare på trådarna ..

/Dan

JaguarMkVII
6/23/14, 9:41 PM
#9

#8: Det står högst upp i tråden.

Dan016
6/23/14, 9:45 PM
#10

#9 Ah, tack! det poppa upp när jag drog pekaren på det översta inlägget.👍

/Dan

Banjoman
6/23/14, 10:12 PM
#11

Jag är för min del mindre imponerad, så här långt.

Många element ärtycker jag, på tok för stora, och jag tvingas scrolla upp och ner hela tiden. I den förra versionen kunde jag se i stort sett hela startsidan på en och samma skärmsida – också med det mindre typsnittsläget ser jag nu bara toppen av inläggslistan. Inte heller löpsedeln ser jag mer av än toppen.

Det nya typsnittet gör inte heller tillräcklig skillnad mellan vanlig och fet stil, och gör det åtminstone för min del ganska svårt att skilja på lästa och olästa inlägg i inläggslistan.

Att sedan en massa bilder verkar ha försvunnit ur trådarna är, hoppas jag, ett högst tillfälligt problem! 😮

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Dioramabyggare
6/23/14, 10:48 PM
#12

Jättesnyggt gjortTummen upp! Snygg disposition, och väl avvägd färgskala… visst ja, fattas bara annat; detta är ju ett modellbyggarforum 😉

Upp till toppen
Annons: