Annons:
Etikettradiostyrt-rc
Läst 2185 ggr
petzon
2014-05-02 19:15

Graupner R/C endast tysk bruksanvisning

Är det någon mer än jag som har problem med att få tag på en svensk bruksanvisning till Graupners radiostyrning? Jag köpte en MX-10 radiostyrning från Hobbyborgen och fick bara en tyskspråkig bruksanvisning, mailade Hobbyborgen direkt och bad dem skicka en svensk bruksanvisning, nu har det gått en vecka och jag har inte fått någon bruksanvisning och inte heller något svar på mitt mail. Är det någon annan som haft samma problem?

jag funderar på att med stöd av konsumentköplagen innehålla 25% av fakturan tills jag fått bruksanvisningen. Jag anser att varan inte är korrekt utan en begriplig bruksanvisning (konsumentköplagen §16), eftersom säkerhetsinformationen är inskriven i bruksanvisningen är inte heller denna på svenska vilket är ett brott mo produktsäkerehetslagens §13

Annons:
WildeSau
2014-05-02 20:19
petzon
2014-05-02 21:14
#2

Den engelska har jag redan hittat, den är inte komplett, det är bara en fjärdedel av den tyska i omgång, men det är en svensk jag vill ha

Dan016
2014-05-03 10:56
#3

#1 Ett rackarns otyg det där att inte få med en svensk bruksanvisning!

Jag som inte ens har den simplaste skoltyska skulle stå handfallen i din situation.. Hoppas det löser sig, berätta gärna hur det går.

/Dan

MarkusN
2014-05-03 11:17
#4

Jag tänkte föreslå att kontakta den svenska generalagenten, istället för Hobbyborgen - tills jag upptäckte att de är en och samma… 🤔

Men då borde de ju rycka upp sig och svara! Dåligt att det inte framgår på Hobbyborgens produktsida, med ett enda ord att manualen är på tyska.

Det bästa jag kan tipsa om nu är att be folket på tex rcflyg.se om hjälp?

Upp till toppen
Annons: