Annons:
Etikettsajten-och-ifokus
Läst 2718 ggr
nebeln
2014-02-15 15:52

Problem med nya formatet i min iPhone

Hejsan Jag upplever det nya forum-formatet för mobiler problematiskt…igår skulle jag ladda upp en bild i en tråd som jag alltid gjort med min iPhone tidigare men bilden kom inte med och kände mig ganska dum eftersom bilden skulle visa vad jag skrev i texten…blev tvungen att gå in på forumet via laptopen och redigera inlägget och lägga till bilden på nytt. Någon mer än mig som upplevt detta?

Annons:
ElLobo
2014-02-15 15:59
#1

Ingen som helst aning om sådan där fån Blinkar, men du kan alltid fråga på iPhone iFokus eller Support iFokus.

nebeln
2014-02-15 16:05
#2

#1 Ok, men tidigare har forumet sett likadant ut i laptopen som i iFånen :) Och då fanns det en bockruta som hette "visa bild i inlägget" eller liknande men nu i det nya formatet finns inte denna ruta med och därmed visas inte bilden.

ElLobo
2014-02-15 16:15
#3

Jag har sett at det finns ett antal trådar på Support om just mobilversionen, men eftersom de inte intresserar mig så har jag hoppat över dessa, och vet inte alls vad de handlar om.

Decaius
2014-02-15 16:20
#4

Jag har oxå strul med nya mobilversionen. Jag tror den är bättre än den gamla, men det verkar som att det är en hel del som behöver fixas fortfarande…

nebeln
2014-02-15 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 Eftersom du är moderator (vet ej vad detta riktigt innebär) så borde detta komma i ditt intresse för jag antar att det är fler än mig som upplever detta. Provar nu att sätta in en bild som tidigare…syns den eller inte?

ElLobo
2014-02-15 16:32
#6

#5: Ja, och jag hänvisar vidare eftersom detta inte intresserar mig och mina kunskaper är minimala, därför är det bättre att de som är insatta i detta ämne får svara på eventuella frågor.

Din bild syns, men bara som liten bild, och inte som "visa bild …".

Annons:
nebeln
2014-02-15 16:39
#7

#6 Aha, som en liten ikon? Förstår ditt ointresse ElLobo och jag har även ointresse i det tekniska… Är inte varje forum fristående från varandra med egna admin och moderatorer eller ligger hela systemet på på ett enda koncept?

nebeln
2014-02-15 16:40
#8

Alltså att en förrändring påverkar hela iFokus??

ElLobo
2014-02-15 16:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#7 och #8: Ja, som en liten tumnagelbild kan man nog säga, som man kan klicka upp till större storlek.. Se bild.

Jag använder ingen sådan mobil, så jag vet ingenting om dess användande …

Alla sajter ingår i iFokus-konceptet så alla ändringar på iFokus påverkar alla sajter. Däremot är varje sajt helt självständig vad gäller regler och moderering.

nebeln
2014-02-15 16:49
#10

Ja snälle ElLoba, då har jag fått svar och om du vill får du gärna radera denna tråd eftersom jag nu exakt ver vart jag ska vända mig…direkt till toppen av trädet :) Tack för att du tog dig tid ElLobo :)

[marcusjohnson]
2014-02-15 18:40
#11

Jag är sällan skeptisk till förnyelse men mobilversionen är helt bedrövlig. Jag får ingen helhet och översyn. Har svårt att se vad som är nytt och vem som skrivit vad! Man måste ju skrolla genom alla inlägg i en tråd. De borde ha en funktion som andra mobilsidor har att man kan välja vanlig eller mobilanpassad version.

ElLobo
2014-02-15 19:28
BjarneS
2014-02-15 21:27
#13

Om jag går in via Androids egen webbläsare så kommer jag till "skrivbordsversionen" och om jag går in via Chrome så kommer jag till mobilversionen som jag uppfattar som totalt oöverskådlig.

Bjarne

Annons:
Greenhorn
2014-02-15 22:07
#14

#13 Samma fenomen här.

Upp till toppen
Annons: