Annons:
Etiketterfigurspelwarhammerflames-of-warthe-lord
Läst 4066 ggr
berfrund
1/20/14, 8:26 PM

ONU i Kongo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va länge sen jag la upp något här, man hittar mycket tips o idéer här

Själv så har de inte blivit så mycket byggmodeller de senaste åren då jag helt ägnar mig åt figurspel så jag tänkte lägga upp något som jag vet drar igång ett flertal av er här.

Nämligen ONU eller FN trupper från Congo gör absolut igen anspråk på historisk korrekthet eller annat i den vägen figurerna används till ett spel som heter AK47

Annons:
berfrund
1/20/14, 8:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en bild till

Decaius
1/20/14, 8:32 PM
#2

Läckert! Vad är det för skala? Hur är spelet? Turbaserat som FoW och Warhammer, eller? 🙂

/Calle

berfrund
1/20/14, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

och en bild från en spelning, inte världens bästa men de ger en bild av hur de kan se ut.

berfrund
1/20/14, 8:42 PM
#4

Japp de är turbaserat men helt annorlunda en de båda spelen du nämner, den stora skillnaden är hur spelets inleds och hur poängen räknas i efter hand.

Skalan är 15mm eller 1:100 om man så vill.

På bilden är det två fraktioner som slås om och mot fn trupperna dvs vi är tre spelare, fn trupperna ska leverera mat till byarna och på så sätt ta poäng medans de andra två försöker ta det som ska till byarna.

Ett eget scenario som en av medlemmarna i föreningen gjort.

erihan
1/20/14, 8:44 PM
#5

Ser kul ut!

mrRosberg
5/30/15, 11:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

O vad trevligt, vilken förening är du med i ?

Jag har länge tänkt göra något i skala 1/72 med IMEX Korea gubbarna som utgångspunkt, vilka gubbar har du använt ?

Annons:
berfrund
10/5/15, 7:22 PM
#7

Lite sen svar men det mesta är Battlefronts figurer till spelet Flames Of War.

Föreningen startade jag själv för 5 år sen OSS är dess namn och vi hänger på forumet 15mm.se

Upp till toppen
Annons: