Annons:
Etikettdekaler
Läst 2352 ggr
samppa
2013-07-31 10:46

Hjälp med dekaler!

Hej jag undrar vad heter dekalerna man använder vid modellbygge

den typen som man löser i vatten och sedan applicerar? lite liknande "Gnuggis tatueringar".  tänkte söka runt lite ifall det går att beställa egen designade dekaler eller om det kanske finns något slags papper till vanlig bläckstråleskrivare som fungerar.

Tack på förhand.

Annons:
Banjoman
2013-07-31 11:07
#1

Jag har ingen egen erfarenhet av sådana, men har i jakt på andra saker sett dem hos en AB-butik i Nederländerna där jag handlar ibland:

http://www.airbrush-services-almere.nl/shop9/contents/nl/d128_02.html

Webbplatsen är på nederländska, men en snabb körning i Google Translate ger följande, något klumpiga men fullt begripliga, beskriving:

"Dekal speciella material för tillverkning av dekal på din bläckstråleskrivare. Innehåll 3 ark, storlek A4. Också utmärkt att arbeta med. Med airbrush Efter utskrift av bilden måste fixeras med Mr. Metal Primer."

Jag har som sagt ingen egen erfarenhet av vare sig sådana dekalark i allmänhet eller fabrikatet i synnerhet, så jag kan varken hissa eller dissa dem. Vad dette ger vid handen är dock otvetydigt att det du letar efter finns! 🙂

Jag föreställer mig att det borde finnas välsorterade butiker även i Sverige som för dessa eller liknande produkter.

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Banjoman
2013-07-31 13:47
#2

Förlåt: missade alldeles att säga att det av bilderna på webblatsen dit jag länkade ser ut som om den variant av dekalunderlag de säljer heter nå't i stil med "Expert's Choice Clear Decal Film" (med transparant bakgrund) respektive "Expert's Choice White Decal Film" (med vit bakgrund).

Googlar man på de termerna borde man förhoppningsvis kunna få fatt i en garnända att börja nysta från … 🙂

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

50m2
2013-07-31 20:50
#3

Dekalfilm finns hos Rebellhobby m.fl.

http://www.rebell.com/dekaler/dekalfilm.html

Upp till toppen
Annons: