Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 1103 ggr
starhawk
4/17/13, 4:24 PM

GB 55: AMT/MPCs Knight Rider skala 1:25

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag satte igång med den här för två veckor sedan ungefär, men av olika skäl har den inte kommit in förrän nu.  Det rör sig alltså om TV-serien Knight Rider, närmare bestämt bilen. Jag köpte den här lådan som skrot i hopp om att det skulle gå att pula ihop nånting av den

[Länk: GB #55 -- del 1del 2//ElLobo]

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
4/17/13, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det mesta av det yttre finns faktiskt med, men det saknas byggbeskrivning, däck, framstolar, instrumentbräda och ratt m.m. så jag behövde en donatorbil det närmaste jag kunde komma är den här. Eftersom den är tillverkad av Monogram så hjälper inte byggbeskrivningen helt, dom har lite olika lösningar på vissa saker, dessutom är den i skala 1:24 så eventuellt måste man fila lite på vissa delar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
4/17/13, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sist jag fotade den hade jag hunnit så här långt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
4/17/13, 4:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det var först då jag upptäckte det, det här var tydligen sista exemplaret innan dom fyllde sprutan igen en del av fronten på underredet saknas, det syns tydligt att det inte var tillräckligt med plast för att fylla formen. Förhoppningsvis kommer det inte att synas när karossen och hjulet kommer på plats

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
4/17/13, 5:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

När jag ändå var igång och fotade helikoptrarna så tog jag den här också. När jag tittade på donatorbilens byggbeskrivning trodde jag först att undre delen på framvagnsupphängningen fattades, men det visade sig att den var en del av undrredet och då var det inget problem längre. Karrossen var nästan komplett, fattas bara takluckor backspeglar och rutor, dom två sistnämnda skall donatorn bidra med takluckorna får bli scratch eftersom donatorn har helt tak. Stolarna är det enda på bilden som kommer från donatorn

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: