Annons:
Etikettallmänt
Läst 2156 ggr
ElLobo
4/1/13, 1:16 AM

Nytt i verktygslådan - kv 2, 2013

Nytt kvartal, ny tråd. Glad

2013 års tidigare trådar:

Och kom ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.

Annons:
Charlie82
4/2/13, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta set kom i postlådan idag. Andrea colors "Flesh Paint Set"  Ska bli kul att testa.

ElLobo
4/2/13, 8:07 PM
#2

Intressant! Vi ser fram emot en liten recension.

Charlie82
4/2/13, 9:52 PM
#3

Absolut! Måste bara få mina gubbar först. De jag har i lådan är så små så man lär inte se något. Har beställt lite 1/35 figgar till min SU 152.

StefanW
4/2/13, 9:54 PM
#4

#1 Inköpsställe?

Stefan - Modellbyggare

Charlie82
4/3/13, 10:34 AM
#5

#4 Köpt från Arcane Miniatures i England. http://www.arcaneminiatures.co.uk/miniatures-detail.asp?ID=35530

StefanW
4/3/13, 11:57 PM
#6

#5 Tackar!

Stefan - Modellbyggare

Annons:
Banjoman
4/5/13, 5:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En "kepslupp" har jag länge tänkt vore bra att ha, och nu blev det slag i saken! En lampa med inbyggt förstoringsglas hade jag redan, som är bra på många sätt och viss, men den kräver att såväl den tittande som det betittade befinner sig på precis rätt avstånd, vilket ibland visat sig vara lite opraktiskt…

Den här levererades med 2x förstoring, men linsen är utbytbar, så jag kommer nog skicka efter även 3x.

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Banjoman
4/5/13, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ett annat nyförvärv till hobbyrummet kan man kanske mera svårligen räkna som tillhörande verktygslådan (det finge vara en rejält stor låda, då), men vid sidan av mitt arbetsbord har jag hur som haver länge haft en gammal kista stående, som ofta fått fungera som avlastningsyta, dock med den nackdelen att det välvda locket alltför lätt förvandlats till rutschkana.

Kistan (med järnbeslag smidda av min farfar och ty åtföljande högt nostalgivärde) måste av utrymmesskäl stå där den står (och är dessutom en praktisk förvaringsmöbel) men häromveckan kom jag att mäta den varvid jag insåg att dess höjd (70 cm) precis motsvarar ett par standardbordsben från Ikea… Så med tvenne sådana, en billig bordsskiva (även den från Ikea) och kistan som stöd i övrigt kunde jag till ringa kostnad och med minimalt besvär fördubbla tillgänglig arbetsyta 😃

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

StefanW
4/5/13, 7:25 PM
#9

#8 Mer bordsyta är aldrig fel!

Stefan - Modellbyggare

[jamtestam]
4/10/13, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag hittade en tång i en överskott affär.
Denna tång är mycket liten jämfört med de andra jag använt.
(se bild)

Klipper mycket bra och exakt..

petzon
4/21/13, 9:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Så har även jag till slut börjat prova Vallejo. En hel hög med färg kom från England tidigare i veckan. När pundet står så lågt som det gör blir prislappen riktigt tilltalande. Har provmålat lite och är helt såld. Vallejo täcker ju redan på första eller andra lagret, knappt någon torktid alls och praktiska flaskor där man kan ta ut en droppe i taget.

StefanW
4/21/13, 12:53 PM
#12

#11 Välkommen till klubben! 👋

Stefan - Modellbyggare

Upp till toppen
Annons: