Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 1466 ggr
nox_umbra
2013-03-15 23:09

GB 63: Staghound AA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

satte mig och började på projektet i kväll och kom en bra bit. mycket smådelar som strulade men passformen och gjutningen på delarna är top of the notch. riktigt fin modell dock verkar den vara ganska svår många smådelar som kan gå av när man skär lös dom från ramarna. men men jag ska inte bli långrandig, här har ni en bild.

[Länk till GB #63//ElLobo]

Annons:
nox_umbra
2013-03-16 22:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

så då har mestadels av dagen gått och även kvällen, tiden har spenderats flitigt med att bygga. en såndär skön byggar dag helt enkelt.

otroligt härlig modell, men PE delarna var sjukt svåra att få till snyggt är inte van vid att hålla på med sånt så det blev väldigt pilligt, tur jag har min fina pannlupp annars hade det aldrig gått. i morgon ska jag börja med tornet och det ser ut att bli en utmaning som heter duga

nox_umbra
2013-03-17 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ännu en dag i byggar anda börjar lida mot sitt slut men nu är jag färdig med själva modellen nu är det bara allt extra som spadar yxor och hackor kvar. ska göra lite last till den också tänkte jag. sen är det ju den jobbiga målningen kvar.

inser nu i efterhand att jag skulle ha målat inredningen i tornet innan jag byggde ihop det. det är otroligt många små skrymslen och annat som kommer att bli riktigt jobbigt att komma åt med pensel. får se om jag kanske döljer en bit av det med en pressening eller nått kanske. har en tanke till ett diorama till den också men det är ett ambiöst projekt så det kan dröja lång tid tills det är klart. men som sagt ska målas först. däcken är bara fastsatta med häftmassa just nu så det ska bli lättare att måla och vädra under skärmarna.

jag har letat lite efter refferensbilder ta idéer ifrån men inte hittat så många än. det jag är mest ute efter är hur inredningen i tornet är målad om den ska vara vit eller grön.

några tankar eller funderingar så långt?

Decaius
2013-03-17 19:08
#3

Väl limmat! Ser fint ut! 👍

erihan
2013-03-17 20:10
#4

Kul val av modell! SEr bra ut!

nox_umbra
2013-04-01 16:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

så nu har grundfärgen åkt på. måste hitta rätt grönfärg nu men min lokala hobby butik har stängt idag så det får bli senare, man vill ju inte stressa för mycket.

Upp till toppen
Annons: