Annons:
Etikettreseskildringar
Läst 2447 ggr
fjantomen
3/8/13, 9:59 PM

3D printer Cebit 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit på CeBit och spanat lite grejer, såg det var en diskussion här på forumet om just 3D skrivare som jag såg ett antal av.

Tyvärr var bara 10 av mina 153 bilder kvar när jag kom hem 😭

Bl.a samtliga av mina bilder från Hamburg miniature wunderland😮, få se om jag kan få några av polarna som var med så jag kan dela med mig här..

Hur som, åter till 3D skrivarna 2st av de jag såg var Ultimaker och fabbster, naturligtvis väldigt imponerande men som Hayabusa skrev så tror jag dessa fortfarande inte håller sån kvalitet som modellbyggare vill ha, men utvecklingen är ju spännande.

Jag har tyvärr bara bilder från fabbster och en ynka från ultimaker!

Först ut är själva maskinen från fabbster som ger en lite plastig känsla, den matas till skillnad från ultimakers plastsnören med en slags kuggstång!

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

Annons:
fjantomen
3/8/13, 10:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sen en färdig figur som man se detaljernas nivå på ganska bra.

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

fjantomen
3/8/13, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En ganska schysst "feature" var att man kunde använda flexibelt material som i den här flaskan som jag klämmer ihop! (tänk däck)!

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

fjantomen
3/8/13, 10:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kugghjul, känns som med starkare material kan allt vara möjligt?

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

fjantomen
3/8/13, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min enda Ultimakers bild, som synes är ju inte detaljerna lysande, men jag tror att om 3-5 år är det var mans egendom och mycket bättre "upplösning". Prisklasserna ligger runt 10-12 tusen. Kineserna hade också ett utbud som inte "imponerade" för att vara diplomatisk.

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

Upp till toppen
Annons: