Annons:
Etikettdiorama
Läst 2932 ggr
[jamtestam]
2/27/13, 10:17 PM

Revell EC135

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första modell som jag började med för något år sen.
Tröttnade på den efter ett tag, men efter vi flyttat fick jag tillbaka intresset för modellbygge på riktigt. 👍

Så tillslut blev den klar och ett litet diorama fick den till slut med..

Jag är inte ett dugg nöjd med hur den ser ut när man kollar nära.
Men jag har lärt mig mycket under byggets gång så nu vet jag vad man ska tänka på till alla andra modeller som ligger och väntar.Nu vet jag att man måste spackla skarvar och framför allt kolla i beskrivningen ordentligt innan man börjar bygga så man ligger ett steg före 🙂

Men för att vara den första får jag väl ändå vara nöjd.

Annons:
[jamtestam]
2/27/13, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
[jamtestam]
2/27/13, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Dioramabyggare
2/27/13, 10:30 PM
#3

Den är jättesnygg ju!

Jag har en helikoptermodell som jag nyligen (hmm hmm, nyligen "byggmässigt", men det är några år sedan jag började bygga den…) och jag funderar på hur jag ska göra för att få till "nedhänget" på rotorbladen. Har du några tips?

[jamtestam]
2/27/13, 10:37 PM
#4

Tackar…

Själv drog jag rotorbladen fram och tillbaka över bordskanten som är rätt så rundad… Och detta räckte för mina blad de formade sig fort.
Sen lite färg på så blev dom bra. 

Lycka till med ditt bygge. Vad är det för helikopter?

[Hayabusa]
2/27/13, 10:47 PM
#5

Tycker att du ska vara nöjd med ditt bygge. Att bygga modeller är en process och man lär sig av varje bygge. En positiv sak är att du faktiskt avslutade ett bygge, dessutom med en basplatta! 👍

[jamtestam]
2/27/13, 10:49 PM
#6

Tack tack för de orden 🙂

Annons:
StefanW
2/27/13, 11:01 PM
#7

Den skall du vara nöjd med! Själv sitter jag på en och blir inte nöjd med den blå färgen! hur mixade du?

Stefan - Modellbyggare

[jamtestam]
2/27/13, 11:14 PM
#8

Tackar..

Jag började med att hälla mest av den mörka i en liten kopp sen droppa jag i lite av den ljusa. Lite åt gången och testa mig fram tills jag blev nöjd.

Det roliga är att det blåa måla jag för ett år sen och nu för några veckor sen skulle jag bättra på på några ställen och lyckades då blanda en blå färg som blev mycket lik. Så testa dig fram så hittar du nog rätt färg tillslut. Lycka till..

lanm65
2/28/13, 5:39 PM
#9

Ser riktigt bra ut, i synnerhet som det är din första modell. Gillar också att du grejat ihop en basplatta, tycker den sätter modellen i ett sammanhang. Dessutom är det skitkul att joxa ihop något efter eget huvud till en modell som ju skall bli så lik en verklig förlaga som möjligt. Snyggt jobbat och välkommen till modellbyggar-hobbyn.

Dioramabyggare
2/28/13, 9:43 PM
#10

#4: Helikoptermodellen jag har är en Italeri 2421 Agusta-Bell

AB-205/UH-1D i skala 1:48.

http://www.scale-rotors.com/kit/artikel.php?id=3289

ungerskpappa
6/24/13, 1:11 PM
#11

Hej!

Om 2 veckor åker min fru och barn iväg och då kommer jag få en hel vecka på mig bara för att bygga. Jag ska bygga samma modell, jag är så taggad. Jag verkligen hoppas att min slutmodell kommer att se lika bra ut som din, du har gjort ett fantastiskt jobb!

FREDRIK199
12/13/19, 11:56 AM
#12

Hej Har du kvar denna helikopter?

Upp till toppen
Annons: