Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 1508 ggr
Krillekrokodil
11/7/12, 1:56 PM

GB 55: Speederbike AMT/ERTL 1/xx

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu efter att ha fått juta sulan till det nya ingångspartiet hemma hinner jag nog med en liten uppdatering av Speederbikebygget. Det är en ganska stor modell, men med väldigt dålig passform. Ser för mig att det kommer gå åt en hel del spackel (det har det i alla fall till nu).

[Länk: GB #55 -- del 1del 2//ElLobo]

Jag har fått bygga ihop och spacklat till större delen av motorn och den ska väl till målning nu tror jag. Lägger upp några bilder på det påbörjade…

@Krillekrokodil - Instagram

Annons:
Krillekrokodil
11/7/12, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mycke jutskägg och "sömmar" på varje liten del…

@Krillekrokodil - Instagram

Krillekrokodil
11/7/12, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Många roliga tunna delar som det ska bli intressant att se om de håller ihop.

@Krillekrokodil - Instagram

Krillekrokodil
11/7/12, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ett helt eget ark bara för den inte så detaljerade piloten.

@Krillekrokodil - Instagram

Krillekrokodil
11/7/12, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Motorn färdig och torrmonterad. Den ska skickas till måleriavdelningen senare idag. Kanske nu till och med…

@Krillekrokodil - Instagram

TobbeA
11/7/12, 8:43 PM
#5

Häftig byggsats, ska bli intressant att föllja. Byggde en X-Wing från AMT/ERTL en gång och den höll dessvärre ganska låg kvalité (dålig passform och detaljer). Får hoppas att denna är bättre.

Krillekrokodil
11/7/12, 11:21 PM
#6

Det är den desvärre inte :) Jag har redan ganska långt gångna planer på att bygga en toalettstol som piloten kan få sitta på.

@Krillekrokodil - Instagram

Annons:
Krillekrokodil
11/10/12, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Första tecknet på att det blir en maskin! Helt ok passform på dessa delar.

@Krillekrokodil - Instagram

Krillekrokodil
11/10/12, 9:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Så på med lite pepparkakskräm.

@Krillekrokodil - Instagram

Krillekrokodil
11/14/12, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Efter många timmars penslande av matt svart märkte jag att jag inte rört om i burken nog för att få den matt :/
Tanken var att undersidan skulle penselmålas av en eller annan anledning, -jo för att det är sånt styr med att rengöra paintbrushen. Men jösses amalia för en tidsskillnad det var när jag nu drog fram den för att lägga på ett sista lager svart. Det som tagit mig minst 3-4 timmar var nu gjort på 30 minuter.

Jag hade planer på en ganska hårt vädrad och funderationer på att fästa några extra hydraulikledningar, men eftersom det här blir det första bygget jag färdigställer(?) så får den nog bli helt plain.

Piloten är limmad och lite spacklad, men efter grundning märkte jag att det måste fixas lite till på den, men nu börjar det närma sig en färdig maskin!

@Krillekrokodil - Instagram

Decaius
11/14/12, 10:27 PM
#10

Den blir snygg! Men lite vädring skulle nog förhöja ännu merTungan ute Skulle det inte vara läckert med ett subtilt slitage i form av lite små repor i färdriktning och kanske någon fin rännil med läckande hydralvätska, som runnit bakåt av luftdraget?Ja, ja det är ditt bygge och det blir nog bra fabriksnytt också!

Lycka till Glad

Krillekrokodil
11/27/12, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Framgaffel klar, den ska lackeras nu så det inte blir några färgskador.

@Krillekrokodil - Instagram

Krillekrokodil
11/27/12, 11:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Och "ryggsäcken" som ska sitta bakom piloten.

@Krillekrokodil - Instagram

Upp till toppen
Annons: