Annons:
Etikettdekaler
Läst 2778 ggr
Börje
2011-12-13 21:24

Soft

När man använder dekal mjukmedel, ska man pensla på mycker och sedan låta det självtorka? Eller ska man torka upp med t.ex en tops och på så sätt stryka ut dekalen?

Börje Andersson, Linköping

Annons:
Charlie82
2011-12-14 00:23
#1

Sätt fast dekalen där du vill ha den. Ta en topz eller hushållspapper och pressa försiktigt bort vattnet från dekalen. Börja i mitten och rulla topzen ut mot kanterna. När vattnet är borta och dekalen sitter som den ska kan pensla på rikligt med mjukgörare (dock inte så att de rinner). Därefter ska du absolut INTE röra dekalen. Efter en stund kommer dekalen att se skrynklig och anskrämlig ut men det är ingen fara. Dekalen kommer att släta ut sig igen bara den torkat men fram tills dess är den otroligt skör. Proceduren kan behöva upprepas för olika dekaler reagerar olika på mjukgörare. Får man envisa luftbubblor eller att dekalen inte vill lägga sig i t.ex. en panellinje kan man ta en mycket vass kniv (skalpell) och sticka hål på luftbubblan och därefter pensla på mjukgörare. Med skalpellen kan du även skära försiktigt i panellinjen och sedan pensla på mjukgörare.

Det blev en hel roman det här. Hoppas det var till hjälp Skrattande

Börje
2011-12-14 17:43
#2

Tack, detta får mig att förstå en del saker som hänt på byggbordetSkäms.

Först i kväll en bastu sedan skall jag prova, nu blev jag så ivrig så jag tror nästan jag hoppar öve bastun.

Upp till toppen
Annons: