Annons:
Etikettrecensioner
Läst 6975 ggr
starhawk
2011-09-24 15:16

Färgställ

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick jag hem det här paketet, IKEA? knappast men åt det hållet kanske

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
2011-09-24 15:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag förvarar normalt fägerna på det här viset

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2011-09-24 15:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Men eftersom jag när målning pågår, vilket kan ta en hel del tid, belamrar bordet med färgburkar så skaffade jag den här

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2011-09-24 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den har emellertid inte tillräcklig kapacitet, den fylls snabbt och sen "dräller" burkarna ut över bordet. Den här nya som jag fick ihop med enbart en bråkig mutter rymmer hela 80 burkar, jag har länge haft ett gott öga till den men då var den avsedd för Vallejo flaskor som ju är rätt smala historier, den här är däremot avsedd för Tamiya och "octagonshaped" burkar (antagligen är det Citadel dom menar), och passar Tamiya-burkarna så passar även Model Master burkarna. Den är inte djupare än att White Ensign Models burkar sticker upp så att man får grepp på dom också

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2011-09-24 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så var det då bara att röja och belamra stället på plats, som synes så passar även Microscales flaskor och Gator i hålen, Badger-burkar passar i en del hål men inte alla så det är en liten variation på dimensionen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

denstore
2011-09-24 17:22
#5

Jag har funderat på att köpa några såna där ställ, just till mina Vallejo. Saken är väl mest att jag tycker de är rätt dyra, särskilt som jag kommer att behöva ett helt gäng…

Maysula
2011-09-24 19:45
#6

Vad är detta för nåt? och var har du du köpt det ? pris ? såg mycket intressant ut !!

Thomas

Annons:
StefanW
2011-09-24 20:58
#7

#6 Har också letat efter något prisvärt. Ser jag inte fel så är det en Sphere products, har sett den hos någon hobbyaffär som sålde warhammer och dyligt, kolla länken så har du tillverkarens hemsida: Sphere products

Stefan - Modellbyggare

starhawk
2011-09-25 13:11
#8

Köpte den på E-bay dom har en liknande variant avsedd för Vallejo-typ flaskor också, det är butiksförsäljning med fasta priser den gick på £ 35 och med £ 10 i frakt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: