Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 3215 ggr
Roca
8/21/11, 10:42 PM

GB 52, 101: Italeri 1/72 Opel Blitz Kfz 305

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ytterligare ett fordonsbygge från mig, denna gång en specialversion av Opel Blitz. Som sambands-, reservdels och mätfordon i de tyska raket (V-2/A4)-batterierna användes några olika skåpvarianter av den hederliga gamla Blitzen. De som jag först har tänkt bygga är två s.k. Prüfwagen, en som ska vara baserad vid avfyrningsplatsen för att med sin elektroniska utrustning testa raketens elektriska funktioner innan avfyrningen, och så en som ska vara baserad en bit bakom avfyrningsplatsen tillsammans med radar, i en mätställning eller en Leitstrahlstellung, den senare för fjärrstyrning av raketen. Italeris (f.d. ESCI) Opel Blitz Kfz. 305 Ambulance har i stort sett samma konfiguration på dörrar och fönster som dessa fordon hade, så den kommer att vara basen för mina byggen. Se bilder på originalvagnarna på V2ROCKET.COM - Support Vehicles

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Annons:
Roca
8/21/11, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och här har vi lådans baksida:

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Roca
8/21/11, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Plast och dekaler:

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

ElLobo
8/22/11, 10:55 AM
#3

Det här ska bli kul att följa.

Charlie82
8/22/11, 2:37 PM
#4

Mycket intressant. Du är en jäkel på att konvertera minsann Glad

[Tunnan]
8/22/11, 11:12 PM
#5

Lycka till med bygget Peter

Roca
8/23/11, 12:36 PM
#6

#3-5; Tack! Nåja, det återstår att se om jag nånsin blir klar med någon konvertering som jag har påbörjat Flört men jag ska försöka!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Annons:
Charlie82
8/23/11, 1:05 PM
#7

Skrattande

Roca
2/17/12, 5:02 PM
#8

Jag undrar om den här Opeln kan få vara med i GB 52? Detta då det är en s.k. Prüfwagen, som jag tänker placera i ett underhålls- och reparationsdiorama för V-2/A4-raketen. - Teknisk tjänst ; Technische Batterie/Technisches Bereich.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

ElLobo
2/17/12, 8:22 PM
#9

#8: Klart den får vara med! Jag petar in den någonstans. Flört

Roca
2/20/12, 1:04 PM
#10

Tack så mycket! Glad

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Upp till toppen
Annons: