Annons:
Etikettpågående-projekt
Läst 1158 ggr
Proosen
12/18/07, 10:45 AM

ALF kom till Falun.

Tjena!

Här kommer en rapport över senaste vansinnet! Tog åt mig att bygga en American LaFrance på kommission och igår landade ett paket här hemma. Inte långt därefter så åkte verktygen fram och efter en timme och fyrtio minuter hade jag fått till följande: hjulen, stommen till skåpet och en halv bakaxel.

I lådan var det sprängfullt med delar! Ets, gummidäck med foam-inlägg för att hålla uppe vikten, en myraid lampglas och fönster, och massor av vita delar samt ett välfyllt dekalark.

Utspritt på köksgolvet såg det otroligt imponerande ut och intycket består så långt. En mycket finare sats än Trumpeters tidigare bilar, Novan och Bonnevillen som är översållade med dessa trista ejektor-märken. Den här är som sagt mycket finare så spacklet ser hittills ut att inte behövas i några större mängder, tack för det!

Återkommer med fler rapporter under resans gång, den ska vara klar senast till IPMS-Open för leverans på plats där.

Ha det!

Niclas

Annons:
Proosen
12/18/07, 10:49 AM
#1

Hoppas att länkarna funkar för er, annars får ni kolla här istället.

Har uppgraderat til I.E. 7 och det är inte kul kan jag säga, allt som oftast så talar skiten om att man angett en felaktig eller ogiltig adress. Trots att man kopierat in en länk från existerande sida, Morr…….

Niclas

ElLobo
12/18/07, 10:51 AM
#2

#1: Putsade lite på länkarna, så nu ska de fungera. Flört 

Bill Gates, det stora datorviruset …

ElLobo
12/18/07, 10:53 AM
#3

#0: Det är en ordentlig bit det där! Ska bli intressant att följa ditt bygge.

Har du sadlat om till helproffs nu? Med tanke på först Amazonen, och så nu denna … Glad

Azgaron
12/18/07, 10:57 AM
#4

Ser ju bra ut så långt! Det var ju inte lite delar, se ut som du har att göra en stund eller två.

#2 Ja och dyrt är det med, annars brukar man ju få virus utan extra kostnad! Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

ElLobo
12/18/07, 10:58 AM
#5

#4-2: Skrattande

ElLobo
12/18/07, 11:09 AM
#6

#0: Vår vän i Väring har ju också den här bjässen på byggbordet. Ni får väl se vem som blir klar först, även om Stefan tjuvstartade lite … Glad 

/Modellbygge iFokus Särskilda Underrättelseavdelning

Annons:
Azgaron
12/18/07, 12:22 PM
#7

Ja, det här kan ju bli intressant att se!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Sven-Erik
12/18/07, 8:35 PM
#8

Spännande bygge Proosen! Ska bli kul att se vad du kommer att göra av den.
Aha, så vi har en liten modell-duell (hehe) på gång? *SLAP* hörde jag en handske kastas?

[Henke29]
12/18/07, 10:10 PM
#9

Ja de ska bli kul att följa detta bygge :)

[Tunnan]
12/18/07, 10:48 PM
#10

Trevliga byggen, och mååååånga delar var det.
Ska blir kul att följa Cool

Proosen
12/19/07, 12:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Så fick den 1½ timme till då, nu sitter framaxeln på plats liksom bakaxeln minus fjädrarna. Har också byggt upp skåpet som sitter över pumpen.
Hittills har allt passat som det ska utom en sak.
Se upp med framaxeln!
Jag limmade dit fjäderfästena och lät fjäderpaketen ligga löst så jag kunde måtta in axeln i hjulhusen. Se det gick inte alls det, de hamnade för långt bak.

Bort med axeln och skära bort klackarna. Dit med den igen fast nu lite längre fram på fjädrarna, tur att man lämnade dem lösa innan axeln kom dit. Som det nu visade sig gick det inte att skjuta fram fjädrarna tillräckligt långt utan det blev som jag beskrev ovan för att det skulle bli snyggt.

Skickar med en liten bild på hur stor den blir, Rydells BTCC-skåp som jämförelseobjekt. Om ni följer länken här ovan i #2 så finns det någon mer bild.

Niclas

StefanW
12/19/07, 6:13 AM
#12

#0 Som beskrivs i #6 så finns den på mitt byggbord! För närvarande ligger den i kartongen, det med anledning av att en del detaljer och jag inte var överens med!

Se jag kunde skriva några rader utan att svära….Flört

Om den modellen har jag en hel del att säga! Förmodligen så fick jag ett måndags exemplar, men den skall bli färdig.

Om du vill så kan jag redogöra för mina erfarenheter, innan du stormar vidare i bygget…(så slipper du dansa jenka i minfältet!)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Upp till toppen
Annons: