Annons:
Etikettgissa-vad
Läst 1531 ggr
PonCar
2/3/08, 9:00 PM

Bildgåtan...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ni! Här får ni nåt att verkligen "bita i". Vad föreställer detta??? (jag vet ju svaret asså…)

Ett tips… filnamnet kan vara en ledtråd.

Annons:
Sven-Erik
2/3/08, 9:10 PM
#1

Jaha! Då säger jag att det är 20st Fiat Uno av 1988 års modell!
Eller åtminstone delar av dem….Fot i munnnen

[Tunnan]
2/3/08, 9:16 PM
#2

10st Pandor ? Glad

gigabyte
2/3/08, 10:29 PM
#3

Vet ej vad det är men på minner mig att jag skall ut o övningköra med min dotter i nästa vecka

kurre-93
2/3/08, 10:38 PM
#4

#3. lal du menar väll inte att bilen ser ut så effter åt ??Skrattande

gigabyte
2/3/08, 10:41 PM
#5

jo i bästa fall;o) Nej hon kör bra ,är bara lite tung på gaspedalen

kurre-93
2/3/08, 10:45 PM
#6

spänning i vardan med andra ord XP

Annons:
ElLobo
2/4/08, 8:21 AM
#7

Färdigt konstverk till rondellen i Nyköping, inköpt av kommunen för 3,5 miljoner … Glad

gigabyte
2/4/08, 6:33 PM
#8

#7 synd att dom inte fråga mig först ,hade fixat det för halva priset ;o) kommuner o deras konst inköp ,fy vem vill glo på den där högen ,men vad heter konstverket ,är det inte döpt ?

ElLobo
2/4/08, 7:41 PM
#9

#7: Det där om Nyköping skrev jag på skämt, jag har ingen aning om var det där "konstverket" finns. Men många gånger brukar det ju vara något sådant där. En bunt skrot eller något sådant som ingen utom möjligen konstnären själv (även om jag tvivlar) kan se vad det föreställer. Och till en kostnad som är enorm för vad man får. Men så är det ju med offentliga medel, de stackars invånarna får ju sedan stå ut med något som alla turister skrattar åt och som invånarna får skämmas över.

PonCar
2/4/08, 8:17 PM
#10

Jag skulle nog inte sagt nåt om nån ledtråd… Sven-Erik tog ju hem det här på första gissningen!! ElLobos förslag om offentlig rondellutsmyckning i Nyköping skulle mycket väl ha kunnat varit sant, men den här rondellen råkar befinna sig någonstans i nordtyskland (tror jag).

Svaret således: Jo -det rör sig om ett offentligt konstverk skapat av, inte 20, men dock 1 st Fiat UNO årsmodell 1988! Nu när man inte längre får nåt för att släpa sitt gamla vrak till skroten kan man ju lika gärna göra nåt vackert av den -och sprida glädje bland sina medmänniskor. Dags kanske att byta ut "rondellhundarna" mot nåt liknande?

Hur "konstverket" är gjort? Jo, man kör helt in bilen i sin megastora dokumentförstörare och ser till att slänga sig ut fort som f-n medan man ännu kan! Don't try this at home…Flört

starhawk
2/5/08, 8:36 AM
#11

Dokumentförstörare är farliga saker, när jag jobbade på arméstaben var det en som fastnat med slipsen i en, han hade liksom en rakborste kvar runt halsen

Åsså har vi han på Organisationsavdelningen som tillbringat hela förmiddagen med att konstruera en organisationsmodell sedan matade han in den i dokumentförstöraren och undrade var kopiorna kom ut

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
2/5/08, 8:38 AM
#12

#11: Glad

AndersE
2/5/08, 7:49 PM
#13

#11 På F6 kom en värnpliktig och ville ha hjälp att kopiera sina skolbetyg. Han blev hänvisad till korridoren där en kopieringsmaskin skulle finnas.

Tyvärr stoppade han sina betyg i fel maskin. De vart strimlade…

Annons:
StefanW
2/5/08, 8:30 PM
#14

#13 Det måste ha varit någon på väder.avd! För vi på samband satt ju på våningen under…

//F6 Samband omg 852

Stefan - Modellbyggare

AndersE
2/5/08, 8:53 PM
#15

#14 Det var före din tid…   ;-)

StefanW
2/5/08, 9:20 PM
#16

#15 Skrattande

Stefan - Modellbyggare

AndersE
2/5/08, 11:34 PM
#17

Stefan, minns du några TLbi från den tiden?

StefanW
2/6/08, 12:06 AM
#18

#17 Jag får fundera lite på det! Vi satt ju som sagt var under er och det var inte så lätt att smyga upp (jag brukade skylla på att rörposten krånglade, så jag var "så snäll" och gick upp med posten!) Sedan blev man bättre på att läsa färdplaner som man skrev ut och skickade och visste därmed när nästa flygning var planerad…

Stefan - Modellbyggare

AndersE
2/6/08, 12:09 AM
#19

#18 :-)

Jag funderar på om en rödhårig kille vid namn Stefan Båld kan ha varit samtida med dig?

StefanW
2/6/08, 12:22 AM
#20

#19 Inte omöjligt, men inte säker! Det var ju mer än 20 år sedan… ;-)

Stefan - Modellbyggare

Annons:
AndersE
2/6/08, 11:13 AM
#21

Jag började nämligen som lärare i Ljungbyhed 1984 och hade sedan några TLbi-omgångar, så därför minns jag några av dem. Jag gjorde en kort comeback på F6 någon månad våren 1985. Sedan var jag bara på kortare besök i samband med olika övningar. Jag var krigsplacerad på en Västgötabas ytterligare ett antal år.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: