Annons:
Etikettrecensioner
Läst 4801 ggr
Monster-Mad
2008-08-08 20:24

Euro Truck Simulator

Har idag testat Euro Truck Simulator. För er som inte vet vad ETS är så är det en lastbilssimulator där du kör en lastbil från en detsination till en annan i Europa. Dock inte alla länder. Går inte att köra i scandinavien. Tyvärr.

Man kan välja mellan dom vanliga lastbilarna från Europa.

Scania, Volvo, Merceders och DAF (tror jag det va). Men dom heter inte samma. Tex Scania är nu Swift.

Varje märke har tre modeller. Liten motor, större och störst. Olika många växlar på varge modell vilket kommer att märkas i bergen. 

Kartan över länderna verkar stämma bra med verkligheten. Har kört mellan Österike och Italien och en liten tur i Tyskland. Större städer är med men inga byar eller mindre städer. Det finns massor av olika varor att transporterar. I början kan man köra ofarligt gods men allt eftersom man får in pengar så kan man köpa ADR certifikat så man kan transportera Bränsle m.m.

Kollade lite på uppgraderingar och efter det lilla jag spelat så finns det för motor, bränsleförbrukning och vägengenskaper. Det fungerar inte på samma sätt som i 18WOS. Nu väljer man tex motor vilket då innebär kraft och den kan man uppgradera tre gånger. Samma med dom andra sakerna. Har inte hunnit testa hur mycke det påverkar när man väl kör.

En ny sak som vaken gör det bättre eller sämre är när man ska sova. Det måste man numera göra på bensinmackar. Dock så är det lättare att se när man behöver vila via en bild på HUD:en

Grafiken ser ut att va ungefär samma som innan. ETS stödjer shader men jag vet inte på vilket sätt och hur det skiljer sig untan shader.

Ska fortsätta testa och se hur det är. Min Swift har precis passerat 1500km. Snart inkörd Cool

Annons:
Monster-Mad
2008-08-08 20:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Monster-Mad
2008-08-08 20:54
#3

"Norge skal komme med i senere patcher og scandinavia, Norway and scanidinavia are comming on patches! I cant wait to tha game"

Från en kommentar på Youtube

Modellfreak
2010-06-10 23:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kan ett utmärkt fusk som jag använder, annars blir det lite uttråkat. (Fuska.nu) Mycket rolig spela att spela. Och för att ändra lite, märkena som finns tillgängliga är: Volvo, Scania, Merceders och Renault.

+ Autentiska scenarion, märkte faktiskt att man fick böta om man inte använde ljus.

Många olika kameravinklar.

Dag- och natt, och regn (Lite för sällan regn dock)

Snälla böter

- Dålig variation på laster.

Sova måste ske på mackar.

Tråkig miljö, dålig variation (Ex 40 mil tallar, sen ytterligare 40 mil åkrar, etc…)

Min recension, MEN. Ska man köpa ETS så ska man välja den Tyska versionen, German truck simulator, lite bättre spel.

Och en passande bild med min Italeri Scania. =)

Upp till toppen
Annons: